Feminister!
Nämn några män som ni tycker är framstående och bra. Kan vara någon ni känner eller offentliga personer.
Nämn några män som ni tycker är framstående och bra. Kan vara någon ni känner eller offentliga personer.
Lite lustigt urval, de flesta män är ju bra och det finns nog många man beundrar... Men några jag personligen håller högt:
- Min pappa. Otrolig, snäll, rakryggad man som bara bryr sig om att hans jobbiga skitungar ska vara lyckliga. Har aldrig någonsin dömt mig annorlunda för att jag föddes som kvinna. Han reaktion på att folk är gay, trans eller feminister är "Jaha, där ser man!" Min stora idol i livet.
- Min farbror. Kan vara otroligt crude och diskuterar gärna allt mellan himmel och jord med mig. Våra diskussioner brukar sluta med att vi kallar varandra för "feministhäxa" respektive "gubbjävel". Han är feminist själv. Vi har ett otroligt gott förhållande.
- Min bästa killkompis. Stadig, trygg kille som får alla att känna sig välkomna. Öppensinnad, godhjärtad och såpass romantisk av sig att han gråter åt romantiska komedier och ständigt tänker på och talar om flickvännen. Ger världens varmaste och mysigaste kramar och lagar gärna mat när vi ses och kollar på Godzillafilmer ihop. Enormt plus åt mig som hatar att laga mat!
- Martin Luther King. Who does not like the guy?
- Alexander Fleming, som har räddat otaliga liv med sin intelligens och sin vetenskap.
- Doug Walker och Joe Vargas på Channelawesome. Fantastiskt begåvade killar som alltid får mig att vrida mig av skratt, och jag må ha dålig humor men jag är kräsen med vad som får mig att skratta!
- Lewis Lovhaug från samma sajt. Får mig också att skratta. Upplyst, skrämmande intelligent manlig feminist som delger sina åsikter på roliga, informativa och "no-nonsense"-sätt.
- Ryan Reynolds och alla män som var inblandade i produktionen av "Deadpool", årets bästa film i mina ögon.
- Regissören till "Sharknado 3". Står bakom en helt underbar fan service-scen. Först börjar jag himla med ögonen för att en snygg tjej helt - och jag menar helt - utan anledning plötsligt dyker upp i bara trosor och bh efter en helikopterkrasch. Sekunden därpå dyker hennes snygge manlige partner upp, från samma situation, i bara kalsongerna. Fanservice done right!
- Stan Lee. Jag är en fangirl trots allt...
- Albert Einstein. Killen hade en otrolig hjärna och jag gillar att låta intelligent till och från,
- Dalai Lama
Och många fler!