• Anonym (Missfall x två)

vilken vecka??

Såhär är det, jag fick missfall i vad jag tror var vecka 4. Ett riktigt tidigt missfall med andra ord och graviditeten upptäcktes bara dagar innan MF sattes igång. Blödde floder och blöder fortfarande lite nu såhär 13 dagar efter första blödningen. Idag kom det ut en golfbollsstor klump som jag är helt hundra på är moderkakan. Men golfbollsstor i v4?? Känns som att den borde ha varit enormt mycket mindre, eller har jag fel? Misstänker, med tanke på de kraftiga blödningarna och storleken på moderkakan, att jag kanske var längre gången än jag trodde.

Ni som fått missfall och har lyckats sett moderkakan, hur stor har den varit och i vilken vecka?

• Svar på tråden vilken vecka??
  • Anonym (Konstigt)

Inte missfall men medicinsk abort i vecka 9. Inga klumpar alls som var större än vindruvor.

• Anonym (G)

Hur kan du vara säker på att det var moderkakan? Blöder man rikligt, även vid en vanlig mens, kan det komma ut stora klumpar levrat blod. Det verkar långt mycket mer sannolikt än en så stor moderkaka.

• Anonym (Hgrghyrttrf)

Det var med största sannolikhet en klump med levrat blod.

• Anonym (Hmm)

V. 4 räknas det endast som kemisk graviditet och inte som m.f. Då blöder man som vanlig mens och ytterst sällan mer. Kan du räknat helt fel? Man har absolut ingen moderkaka v.4-den bildas långt senare. Jag har fått MA v.11,6 och 14. Inte synts så mycket tydligt vad som var vad, men det har varit enorma mängder och rejält tjockt det som kommit ut. Vid mina tidiga m.f har jag fått ut en liten "kula" typ 1x1 cm. och blödit lite mer än vanlig mens.

Blöder inte mer än några droppar slemmigt mörkt och har inte gjort det sedan ett par dagar tillbaka. Är väldigt säker på att det inte bara var levrat blod. Kom en hel del sådant i början av båda mina missfall. Denna klumpen var helt annorlunda! Den var röd med konstiga ådringar på och på ena sidan hängde en ljus grej, lite som ett slemmigt snöre. Har aldrig sett något liknande, men efter att ha googlat på moderkaka är jag verkligen helt säker på att det var en moderkaka. Så dumt att jag spolade ner den utan att ha tagit kort på den! Är bara så konfunderad över hur stor den var med tanke på hur kort tid jag hade varit gravid. Får inte ihop det! Fick bekräftat vid förra MF att allt var ute så det kan ju inte vara rester från den graviditeten :S

Anonym (Hmm) skrev 2016-03-08 19:24:24 följande:

V. 4 räknas det endast som kemisk graviditet och inte som m.f. Då blöder man som vanlig mens och ytterst sällan mer. Kan du räknat helt fel? Man har absolut ingen moderkaka v.4-den bildas långt senare. Jag har fått MA v.11,6 och 14. Inte synts så mycket tydligt vad som var vad, men det har varit enorma mängder och rejält tjockt det som kommit ut. Vid mina tidiga m.f har jag fått ut en liten "kula" typ 1x1 cm. och blödit lite mer än vanlig mens.

Det är precis så jag fattat det också! Fick MF i v.7 för några månader sedan och då blödde jag lite mer än vad jag gjorde denna gången. Fick dock bekräftat att allt var ute via vul så jag fattar ingenting! Kom ut en massa klumpar men inte som denna! Blev helt paff av att jag över huvud taget blödde så mycket denna gången eftersom jag fick MF så tidigt. Fick en mindre, mensliknande blödning efter missfallet (mindre än normal mens) och räknar jag bort den mensen mellan det förra missfallet och detta missfallet borde jag ha varit i v.9 eller 10 ca. Inte kan jag väl ha gått i så många veckor utan att veta om att jag varit gravid?!
  • Carambolan

Jag gissar att det var en blandning av slemhinna och levrat blod.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Missfall x två) skrev 2016-03-08 19:36:51 följande:
    Det är precis så jag fattat det också! Fick MF i v.7 för några månader sedan och då blödde jag lite mer än vad jag gjorde denna gången. Fick dock bekräftat att allt var ute via vul så jag fattar ingenting! Kom ut en massa klumpar men inte som denna! Blev helt paff av att jag över huvud taget blödde så mycket denna gången eftersom jag fick MF så tidigt. Fick en mindre, mensliknande blödning efter missfallet (mindre än normal mens) och räknar jag bort den mensen mellan det förra missfallet och detta missfallet borde jag ha varit i v.9 eller 10 ca. Inte kan jag väl ha gått i så många veckor utan att veta om att jag varit gravid?!
    Dina blodmängder och det tjockare tyder inte på ett jättetidigt m.f. Så ja,kanske gravid mycket längre eller rester som ändå på nåt vis inte kommit ut. Ibland vet man inte vad som hänt. Slutar du inte blöda får du söka hjälp får de kolla upp dig.

Tack för alla svar. Detta får nog tyvärr lämnas som olösligt. Står fast vid mina misstankar om att det var en moderkaka, men jag säger inte att jag nödvändigtvis har rätt.

Var det verkligen en moderkaka så får jag inte ihop det hela ändå :/

Kan ju tillägga att klumpen var väldigt rund. Mycket mer jämn i formen än vad jag upplevt de övriga klumparna som kom ut med allt blod.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Missfall x två) skrev 2016-03-08 19:56:30 följande:
    Tack för alla svar. Detta får nog tyvärr lämnas som olösligt. Står fast vid mina misstankar om att det var en moderkaka, men jag säger inte att jag nödvändigtvis har rätt.

Var det verkligen en moderkaka så får jag inte ihop det hela ändå :/
    Ibland får man bara konstatera att saker hänt och gå vidare. Det viktiga är om du inte slutar blöda eller får ont för då måste du söka hjälp. Annars slutar det ju blöda och ni kan ta nya tag. Får vi alla göra som vill ha barn...
    Anonym (Hmm) skrev 2016-03-08 20:01:05 följande:

Ibland får man bara konstatera att saker hänt och gå vidare. Det viktiga är om du inte slutar blöda eller får ont för då måste du söka hjälp. Annars slutar det ju blöda och ni kan ta nya tag. Får vi alla göra som vill ha barn...

Ja, det är väl så. Ville bara ventilera upplevelsen och få något slags svar. Visste redan att MF var på gång så det har jag liksom accepterat. Kanske bara är bra att inte få reda på att jag var längre gången än vad jag trodde att jag var... Omöjligt att konstatera det dock så får väl släppa den där konstiga klumpen och bara konstatera att deg var ett MF som du säger...
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Missfall x två) skrev 2016-03-08 20:08:00 följande:
    Ja, det är väl så. Ville bara ventilera upplevelsen och få något slags svar. Visste redan att MF var på gång så det har jag liksom accepterat. Kanske bara är bra att inte få reda på att jag var längre gången än vad jag trodde att jag var... Omöjligt att konstatera det dock så får väl släppa den där konstiga klumpen och bara konstatera att deg var ett MF som du säger...
    Det fanns inget givet svar som du nog själv visste. M.f av nåt slag ja-trist igen,jag vet för jag har haft flera själv. Hoppas du repar dig nu i alla fall!
    Anonym (Hmm) skrev 2016-03-08 20:11:54 följande:

Det fanns inget givet svar som du nog själv visste. M.f av nåt slag ja-trist igen,jag vet för jag har haft flera själv. Hoppas du repar dig nu i alla fall!

Verkligen inte kul med MF, men repar mig gör jag allt. Får hoppas på 3:e gången gillt!
Svar på tråden vilken vecka??