Umgängesfrågor
Hej!
Har en dotter på 1 år med en man jag aldrig levt ihop med. Har även 3 barn sedan tidigare med en annan man. Vår kontakt fungerar bra, även om barnen oftast är hos mig pga pappans arbete.
Yngsta dottern har successivt utökat sitt umgänge hos pappan. Hon sover numera över lördag-söndag varannan helg. Efter det blir hon fruktansvärt mammig och måste se mig hela tiden för att inte bli ledsen. Jag har fick tagit det med ro och hoppas att det ska lösa sig med tiden. Hoppas verkligen jag gör rätt där... I övrigt hämtar pappan henne 3 timmar en vardagskväll i veckan. Sedan övernattningarna började är hon lika mammig efter de besöken. Den eg frågan handlar väl om mängden umgänge. Vad tycker ni om detta? Låter det lagom mycket? Är det viktigt att också ha varje vecka på kvällstid? Jag har ställt upp på det, men det komplicerar lite, då dottern alltid sover i bilen hem, det blir sent, tar tid att varva ner och kunna somna, både för henne och de andra. Sportlovsfirande och påsklovsfirandet hår också bort när veckorna splittras. Kanske sånt jag gör stå ut med, vad säger ni?
Sommarsemester för en på 1,5 år, hur gör man med det? Hur gör ni andra?