• camave

Äter ni macka eller liknande innan läggdags?

I våran familj äter vi lagade mat någon gång mellan 17:00-18:00.

Efter det så äter vi inget mer.

Barnen går och lägger sig kl 21:00

Nu börjar dom prata om att "alla andra" får äta kvällsmellis.

Äter ni något mer efter kvällsmat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter ni macka eller liknande innan läggdags?
  • Anni Me

Vi äter oftast middag mellan 17-17.30 nån gång. Dottern (3år) äter välling innan sängen vid 19 tiden. Vi vuxna tar oftast nån kvällsmacka någon gång under kvällen innan vi lägger oss.

• Anonym (Förstår om de är hungriga)
    camave skrev 2016-03-07 19:37:36 följande:

I våran familj äter vi lagade mat någon gång mellan 17:00-18:00.

Efter det så äter vi inget mer.

Barnen går och lägger sig kl 21:00

Nu börjar dom prata om att "alla andra" får äta kvällsmellis.

Äter ni något mer efter kvällsmat?

Gissar på att barnen är i skolåldern? Äter frukost vid 7 tiden? Vääääldigt lång nattfasta för barn som växer.
  • Natulcien

Man behöver ju inte göra som "alla andra". Men om de efterfrågar kvällsmål så är de kanske hungriga? Inte skönt att lägga sig hungrig.

Jag är uppväxt med kvällsmacka. När jag var barn åt vi middag kl.17 och några timmar senare blev det te och smörgås.

Nu har jag egen familj och vi äter middag runt 17.30 oftast. Vår 5-åring brukar behöva något mer innan han somnar runt 21.30. Oftast en banan, ibland en smörgås eller lite havregrynsgröt.
    Jag äter också något mer. Jag skulle inte vilja vara utan mat från 17.30 till läggdags runt kl.23.

• flygrl

Brukar ta kvällsfika typ mellan 21 och 22. Blir oftast några mackor + te. Har sömnsvårigheter och händer jag tar banan + lite mjölk på natten.

• lövet2

O ja! Vi äter middag ca 1630. Sedan blir det kvällsfika (choklad o mackor) någon gång mellan 1930 och 2200 beroende på läggtider. Jag äter också kvällsfika, för annars skulle jag svälta i hjäl. Det är ju hur många timmar som helst mellan middag och läggdags!

• S c h n a

Det gör vi, men jag letar efter alternativ, mackor känns inget vidare.

• Mari80

Vi äter middag nån gång mellan 16.15-17 sen äter vi kvällsmat vid 18-19! Blir oftast smörgås/knäckebröd/yoggi dyl

• Anonym (Ingenmacka)

Jag och min man äter oftast middag vid 18, 18:30 sen inget mer under kvällen förutom möjligtvis en kopp te . När jag växte upp (familj med 3 barn) fick inte vi någon kvällsmat eller fika . Klart att om någon var hungrig så var det inte förbjudet men det var inget som dukades fram eller var en vana .

Lite nyfiken på ni vuxna som äter kvällsmacka , e ni överviktiga ?

• aleakim

Vi äter middag vid halv fem-fem, sen äter tvååringen kvällsmat i form av gröt, smörgås eller plättar runt sjutiden. Ganska ofta äter jag en smörgås eller något annat litet för att hålla sonen sällskap. (Är förövrigt alldeles normalviktig) Maken äter sällan något.

Fast ibland, om vi har besök eller är borta på eftermiddagen så vänder vi på det. Då blir det mellanmål vid halv fem istället och sedan middag vid sju.

Är uppvuxen med kvällsmat strax innan läggdags, är ju inge vidare att lägga sig hungrig.

W och liten i magen :)
Svar på tråden Äter ni macka eller liknande innan läggdags?