• Anonym (Ts)

Älskarinna

Hej! Jag definierar mig son bi, då jag haft sex med tjejer och gillar det. Har alltid haft förhållande med män men i perioder saknat en tjej. Detta fick min nuvarande man veta, så nu vill han att jag träffar en kvinna sidan av. Vet inte om jag ska skratta eller gråta,, det bästa av två världar, men är det okej att vara gift med en man och att jag har en älskarinna sidan av?

Vad tycker ni? Någon som levt/lever så?

Många tankar i huvudet nu, de flesta positiva.

Kram på er

• Svar på tråden Älskarinna
  • Carambolan

Är det nåt ni båda är okej med så är det bara att tuta och köra.

Däremot tycker jag att ni ska diskutera igenom det ett par vändor till kanske. Många män har sexfantasier om att se eller tänka på sin fru sexa med en annan kvinna. Vad kommer han tycka när nyhetens behag har lagt sig? Om du faktiskt blir kär i någon annan? Att du kanske vill spendera flera nätter och helger borta från honom? Viktigt att prata igenom sånt också innan man går in i en polyrelation, inte bara tänka på de upphetsande fantasierna.

• j a d e

Försöker hitta problemet här men kan inte? Ja, det är okej att leva så. There you go!

• vargveum

Han vill att du träffar en tjej?
    Okej, hans fantasi där, check.
    Men vad vill du själv då?

• ljpgo

Saknar du en tjej och får grönt ljus av din man så är det bara att köra.

Så länge du känner dig ok med det och han inte har några baktankar med att han ska få va med på ett hörn (och du inte är ok med det) förstås.

• Anonym (blåsnö)

En tjej jag dejtade lite visste att jag är bi, och hon sa att hon kanske kunde ge en kille den friheten att träffa män ibland, om det var nåt jag behövde.
    Jag blev rörd av det, men skulle nog inte vilja om jag var ihop med henne. Då skulle hon få hela mig och inte känna att hon måste dela med andra.

• Anonym (Aimee)

Jag levde så faktiskt. Var gift med en man sedan 20 år, träffade en kvinna på min utbildning. Min man uppmanade mig att om hon var intresserad inleda ett förhållande. Så blev det, men jag blev tillslut kär i henne. Skildes från min man. Lever nu med henne sedan många år....

• vargveum
    Anonym (Aimee) skrev 2016-03-14 20:36:28 följande:

Jag levde så faktiskt. Var gift med en man sedan 20 år, träffade en kvinna på min utbildning. Min man uppmanade mig att om hon var intresserad inleda ett förhållande. Så blev det, men jag blev tillslut kär i henne. Skildes från min man. Lever nu med henne sedan många år....

Där blev han allt paff
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Ts) skrev 2016-03-06 21:44:24 följande:

Hej! Jag definierar mig son bi, då jag haft sex med tjejer och gillar det. Har alltid haft förhållande med män men i perioder saknat en tjej. Detta fick min nuvarande man veta, så nu vill han att jag träffar en kvinna sidan av. Vet inte om jag ska skratta eller gråta,, det bästa av två världar, men är det okej att vara gift med en man och att jag har en älskarinna sidan av?

Vad tycker ni? Någon som levt/lever så?

Många tankar i huvudet nu, de flesta positiva.

Kram på er

Om ni är överens, så visst självklart kan man leva så! Viktigt är att ni pratar och ger er in i detta tillsammans, och även fortsätter vårda ER relation.

Jag lever flersamt så jag fattar grejen totalt. Jag har haft två partners samtidigt. Just nu har jag en partner, men om jag skulle träffa en till som jag faller för så är det okej. Likaså om min partner gör det.
  • Anonym (Aimee)
    vargveum skrev 2016-03-14 20:51:47 följande:

Där blev han allt paff

Lustigt nog inte. Han förordade faktiskt förhållandet när hon blev kär i mig för att han kände mig, och trodde att vi verkligen skulle passa ihop som människor.

Den mannen är den bästa av alla, det han gjorde car av djup kärlek. Jag kommer alltid att älska honom som människa, och aldrig ångra våra år. Han har också hittat lycka i en annan relation!
  • vargveum
    Anonym (Aimee) skrev 2016-03-15 19:25:30 följande:

Lustigt nog inte. Han förordade faktiskt förhållandet när hon blev kär i mig för att han kände mig, och trodde att vi verkligen skulle passa ihop som människor.

Den mannen är den bästa av alla, det han gjorde car av djup kärlek. Jag kommer alltid att älska honom som människa, och aldrig ångra våra år. Han har också hittat lycka i en annan relation!

Där blev jag allt paff
Svar på tråden Älskarinna