• Curlingmorsan

Brio Smile

Vi har kikat runt på vagn och fastnat för Brio Smile med hårdlift. Vill gärna höra era erfarenheter av den vagnen, både positiva och negativa.

• Svar på tråden Brio Smile
  • sandratjejen

Är ingen skillnad mer än färgen.
    Ja har den och är verkligen super nöjd!
    Har haft den i 2 år och skulle behöva byta då vi ska få ett syskon väldigt snart men vägrar nästan in i de sista vill verkligen ha kvar den!

• hg129012

Jag tycker den är väldigt smidig o köra, speciellt när man är o handlar. Bra korg under - dock lite dum när liggdelen är på, då får man knappt in något i korgen pga litet mellanrum. Men med sittdelen är den super. Enda negativa ja skulle säga är att om man är mycket o går i skogen är den inget vidare - men är väl så med alla små svängbara hjul.

Tycker den är toppen ihop med brio bilstol som går att sätta direkt på chassit :)

• Curlingmorsan
    hg129012 skrev 2016-03-06 15:20:01 följande:

Jag tycker den är väldigt smidig o köra, speciellt när man är o handlar. Bra korg under - dock lite dum när liggdelen är på, då får man knappt in något i korgen pga litet mellanrum. Men med sittdelen är den super. Enda negativa ja skulle säga är att om man är mycket o går i skogen är den inget vidare - men är väl så med alla små svängbara hjul.

Tycker den är toppen ihop med brio bilstol som går att sätta direkt på chassit :)

Menar du vanlig grusväg eller skogsväg/stig? Vi har hundar så går en del grusväg.
  • Mooomin

Den är toppen! Lätt och supersmidig!

• hg129012
    Curlingmorsan skrev 2016-03-06 15:42:07 följande:

Menar du vanlig grusväg eller skogsväg/stig? Vi har hundar så går en del grusväg.

Beror lite på vad det är för grusväg. Ren grusväg är nog lugnt. Jag har testat köra den på skogsväg där det är lite större stenar o då guppar det väldigt. Typ jordbävning i vagnen. Haha. Men man kan ju packa in bebisen lite tightare så är det kanske lugnt :)
  • Curlingmorsan

Blev ett spontanköp idag. Hittade en Smile på Blocket till bra pris så vi slog till. Så nu får vi hoppas den blir bra! :) Är ett bra tag kvar innan den ska användas.

• AnniAy

Älskar den. Hade en till första barnet men sen vart det syskon så vi köpte donkey duo. Nu har vi 3 barn som åker vagn så jag passa på att köpa ytterligare en smile för jag ångra att vi sålde den första :D är det från 2013 kan hjulen vobbla men det finns ringar man kan köpa till så försvinner det :) den är lätt och smidig på alla möjliga sätt.

• MrsLovisa

Jag älskar vår, önskar den fanns som syskonvagn Vi har kört vagnen i alla terränger då vi har hund och den rullar fantastiskt bra. Lätt att fälla ihop, tar liten plats i bilen, toppen med babyskyddet, varukorgen är stor och suffletterna är helt underbara. Det enda som vi har "problem" med är att hjulen tappar luft ganska fort men kan ju oxå bara vara vi

• Mlimim
    hg129012 skrev 2016-03-06 15:20:01 följande:

Hej. Är det en Brio Primo babyskydd som du menar passar på detta chassi?
  • MrsLovisa
    Mlimim skrev 2016-03-10 20:42:43 följande:

Hej. Är det en Brio Primo babyskydd som du menar passar på detta chassi?

Jupp vi hade den med iso basen i bilen. Nu ska vi behålla samma men den går ju inte att sätta på Emmaljunga dubbel viking va jag förstår så ska ha Brion i bilen så man lätt kan springa in på affären o så.
Svar på tråden Brio Smile