Klädsel till pojke under dopklänning?
Vad hade era pojkar för kläder under dopklänningen? En flicka kan ju ha vit body och strumpbyxor. Har ni haft samma till en kille?
Vad hade era pojkar för kläder under dopklänningen? En flicka kan ju ha vit body och strumpbyxor. Har ni haft samma till en kille?
Inte för att det har nån betydelse men man kan ju klä en kille i nåt annat än en klänning också........
Jag tror nog att det var vit body och blöja. Det var en varm dag i augusti.
Vi har haft samma. Vit body och strumpbyxor...
Man kan även köra med vit body och tunna byxor med fot eller tunna vita byxor och strumpor.
Nu när jag tänkt efter lite så tror jag faktiskt att vi hade vit body + tunna byxor med fötter, på både pojken och flickorna.
Vita tunna kläder så det inte lyser igenom på både pojke och flicka. Sen andra "finkläder" till fikat efteråt.
Samma som dottern. Han gillar för övrigt förfarande strumpbyxor. (Har inte köpt några, men vi har ärvt från grannbarnen). Har är snart 4,5 år.
Vi valde byxor med fot till alla, för att korva in ett litet barn i nya strumpbyxor är inte lätt!
Sonen döptes i augusti och hade enbart vit body under. Men vit body och tunna tights funkar ju?
Vit body och vita strumpbyxor hade vi till vår son. Kommer köra samma till vår dotter. Byter om på dem till "finkläder" på mottagningen efteråt eftersom det är opraktiskt att ha en dopklänningen då. Tror vi hade en linnebody för det blev ganska varmt med klänningen men är inte helt hundra.
Vi hade vit body och strumpbyxor till sonens dop.
Ja, frågan dök väl upp i huvudet efter jag köpt finkläder att ha efter dopet och rosetten med band var ditsydd. Strax innan vi skulle åka lyckades jag leta upp ett par gamla strumpbyxor efter töserna. Så allt blev bra till slut.
Vi hade vit body och vita tunna byxor (som tights utan fot) under dopklänningen. Vi tog av klänningen efter dopet såklart, men bytte inte om till andra kläder under själva mottagningen efteråt. Jag tycker det är fint med helvitt och båda sönerna är dessutom döpta på sommaren.