Regnbågsdröm skrev 2016-03-04 19:47:37 följande:
Gällande låg dos så märker de om den funkar på dig eller inte. Annars höjer dem. Så oroa dig inte. De plockar inte ut äggen om inte äggblåsorna växt tillräckligt mycket (dvs om dosen varit för låg tex)
Hoppa gärna in i min grupp som jag precis startade "IVF mars/april". Du hittar den här under Svårt att få barn - IVF. Där kommer förhoppningsvis fler i samma läge börja skriva och följas åt

Höjer de dosen inom samma IVF försök/cykel eller måste man då anpassa till nästa gång? För då måste man ju ändå betala hälften om det är privat ! Jag kände inte att jag hann fråga ut alla mina frågor vid första besöket, kanske hade för många !
Jag ska försöka hitta ditt tråd och börja med att läsa allas svar. Grejen är att hemsidan gör min dator att krångla väldigt mycket så det kan ta lite tid att hitta men jag ska försöka!Jag tror att det kan vara av hjälp för mig att få lite stöd på det sättet. April lär nog vara en tuff månad tyvärr.
irrbloss_83 skrev 2016-03-04 19:59:20 följande:
Jag fick höra samma sak, hade "PCO-ovarier" men har inga andra symtom på PCO, så har inte diagnosen. Jag fick en låg dos Gonal-F, tror det var 100E bara, och fick ut 8 fina små ägg utan minsta antydan till överstimulering. Så för mig gick det bra.
Vad är PCO-ovarier? Typ att man har förmånga äggblåsor? Jag har hittills bara hört positivt ang min äggblåsor så hoppas att det inte uppstår något nytt problem

.
Pimpinellan skrev 2016-03-05 15:17:14 följande:
När vi gick på CvL drog de av 7000:- på nästa försök, men till slut bidde det inget av nåt så vi stod där och hade betalt för ingenting till slut... Oftast går det ju åtminstone till ET för de allra flesta. Korta passar de med många blåsor bäst för man får i regel ut färre ägg då.
Hej igen ! Och tack för dina råd efter min operation

. Det låter verkligen tråkigt att det inte blev något av försöken. VI försöker också förberedda oss på det men man hoppas ändå innerst inne. Planen är att köpa ett försök privat, hoppas på att de får ut många ägg och lyckas befrukta dem ( som alla andra såklart... Drömsenariot...). Blir det inget av det får vi försöka med min ena äggledare under tiden vi väntar på Sahlgrenskas kö där vi har 3 försök... Och blir det inget av det hela så kanske det är så att något annat som är fel? Jag är nog inte så kunnig med alla förkortningar... Vad är ET ?
Det oroar mig nästan lite att läsa att korta skapar inte så många ägg, låter inte så bra i kombination med att hon skrev ut en låg dos av medecinering till mig?