Hur lång tid innan era magar gick tillbaka?
Fick barn för ca 3 v sen (snitt) och magen är fortfarande så stor!
Hur lång tid tog det innan era magar drog ihop sig?:)
Fick barn för ca 3 v sen (snitt) och magen är fortfarande så stor!
Hur lång tid tog det innan era magar drog ihop sig?:)
Efter min vaginala förlossning tog det 2 veckor. Efter mitt snitt ett år.
4 veckor så var det bara mjukt daller kvar.
5-6 mån så var magen återställd med att musklerna gått ihop. Väldigt individuellt dock. Rekommenderar att du laddar ner appen "mamma mage" och att du försöker tänka på att aktivera och hålla coren stabil när du är ute och promenerar
Stort tack! Var ni vältränade innan? Jag hade en rätt tränad mage med synliga muskler men nu bara degigt...
Smal men inte särskilt vältränad innan
Efter min vaginala förlossning tog det 2 veckor. Efter mitt snitt ett år.
Efter sex veckor var jag helt återställd efter snittet. Inte överdrivet vältränad.
Efter sex veckor var jag helt återställd efter snittet. Inte överdrivet vältränad.
Tillägger att jag var över 35 när jag blev gravid
Låter lovande! Gjorde du något särskilt? Träning, kost, amning?
Jag delammar för min mjölk räcker inte till tyvärr..kanske kan det ändå hjälpa magen att dra ihop sig något..
Tror det där är till stor del genetiskt, tyvärr. Och sen beror det ju på vad man menar med "gå tillbaka". Efter ca 6 v såg min mage ut som vanligt - när den var tom. Men den blir mycket lättare bullig än innan bebis, typ om jag är mätt eller gasig. Min kompis som också snabbt fick tillbaka sin vanliga form säger detsamma. Tror inte kroppen kan bli EXAKT som innan när man har fött barn.
Tror det där är till stor del genetiskt, tyvärr. Och sen beror det ju på vad man menar med "gå tillbaka". Efter ca 6 v såg min mage ut som vanligt - när den var tom. Men den blir mycket lättare bullig än innan bebis, typ om jag är mätt eller gasig. Min kompis som också snabbt fick tillbaka sin vanliga form säger detsamma. Tror inte kroppen kan bli EXAKT som innan när man har fött barn.
Mitt andra barn blir två veckor på tisdag och jag är nog tillbaka på min vanligs vikt nu och magen är typ som den var innan. Så var det förra gången också. Men jag upplever det som att vikten har omfördelats ganska mycket så den är ett rätt dåligt mått på hur jag har förändrats. Jag har inte tränat något under graviditeten någon av gångerna och Har typ normalvikt. Mina muskler är dock obefintliga :)
Jag födde med kejsarsnitt för nio dagar sedan och min mage är redan nästan helt platt. Då sa de att livmodern och magen drog ihop sig väldigt snabbt redan på operationsbordet och än så länge helammar jag. Jag var smal och hyfsat tränad innan, men inte supervältränad direkt. Tror nog det bara är väldigt individuellt...