• Anonym (Smaragden)

Vilken ädelsten på smycken gillar du mest?

Om man ska ge bort en present och inte vet vilken ädelsten mottagaren gillar mest så undrar jag vad du skulle satsa på och vad du själv gillar bäst? Om ni väljer det sista alternativet med en annan sten så skriv gärna vilken sten ni föredrar. Om det finns någon speciell orsak att ni gillar en sten så skriv det också.

Om ni vill lägga in bilder på ädelstenar ni tycker är fina så får ni mer än gärna göra det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken ädelsten på smycken gillar du mest?
  • IsDimma

Just stenar så gillar jag verkligen ametist. Rubiner är fina med och är nog min näst bästa

Men annars är jag väldigt förtjust i glassmycken, halsband och örhängen, finns fina armband med vet jag. Själv har jag nästan jämt ett halsband i glas med ett ingraverat foto på sambon. Halssmycket i sig är fint och fotot ser man först om man tittar nära
    Annars har jag en del smycken köpta på diverse glasbruk i Småland. Jag gillar glas!

• Anonym (Smaragden)
    IsDimma skrev 2016-03-03 18:45:33 följande:
    Just stenar så gillar jag verkligen ametist. Rubiner är fina med och är nog min näst bästa smile1.gif Men annars är jag väldigt förtjust i glassmycken, halsband och örhängen, finns fina armband med vet jag. Själv har jag nästan jämt ett halsband i glas med ett ingraverat foto på sambon. Halssmycket i sig är fint och fotot ser man först om man tittar nära smile1.gif Annars har jag en del smycken köpta på diverse glasbruk i Småland. Jag gillar glas!
    Glassmycken har jag knappt hört talas om. Har du lust att lägga in bilder på hur det kan se ut?
  • LillaLoppi

Det beror lite på vilken färg på guld som smycket har.
    Jag använder endast safirer till gult guld och vita diamanter till vitt guld.
    Jag har dock en ring, en gulguldsring, som har 21 blå safirer och 21 vita diamanter. Där är stenarna lika stora och täcker halva ringen.

• Anonym (Smaragden)
    LillaLoppi skrev 2016-03-03 18:56:58 följande:
    Det beror lite på vilken färg på guld som smycket har.
    Jag använder endast safirer till gult guld och vita diamanter till vitt guld.
    Jag har dock en ring, en gulguldsring, som har 21 blå safirer och 21 vita diamanter. Där är stenarna lika stora och täcker halva ringen.
    Safir och diamantringen lät väldigt fin.
  • LillaLoppi
    Anonym (Smaragden) skrev 2016-03-03 19:09:01 följande:

Safir och diamantringen lät väldigt fin.

Den är superfin! Men den var extremt dyr och kanske inget man köper till någon i present "bara så där".

Men det kanske är någon speciell som ska ha ringen?
  • Anonym (Smaragden)
    LillaLoppi skrev 2016-03-03 19:22:53 följande:
    Den är superfin! Men den var extremt dyr och kanske inget man köper till någon i present "bara så där". smile5.gif
    Men det kanske är någon speciell som ska ha ringen?
    Blev jättenyfiken på hur den ser ut. Drömmer
  • Brunhilde

Jag vill helst ha smaragder.
    Ge bort smycken är svårt och det kräver att man känner personen ifråga väl.

• LillaLoppi
    Anonym (Smaragden) skrev 2016-03-03 19:30:07 följande:

Blev jättenyfiken på hur den ser ut.

Har ingen möjlighet att lägga upp någon bild på ringen nu, men det kan jag absolut göra vid ett annat tillfälle.

Gillar du ringar så kolla www.brollopstorget.se - finns "visa din ring"-trådar för alla år sedan sidan startades.
Svar på tråden Vilken ädelsten på smycken gillar du mest?