• klottertrops

är det något fel på mig?

Jag står inte ut längre, jag gråter över mitt utseende & vill bara försvinna..
    Jag får något ryck/tics och någon konstig känsla som går genom kroppen när jag hör ordet ful & tänker på hur jävla ful jag är, är de något fel med det? Finns det nån jävla chans att man blir snyggare i framtiden? Vill inte ha kommentarer om "åh skönhet kommer inifrån", "utseendet spelar inte någon roll", jag vill vara snygg. Jag är snäll & go som person, men jag ser för jävlig ut. Finns det någon chans till förbättring eller är det bara att avsluta här? Jag står inte ut mer. Skönhetstips snabbt, är 16 år..

• Svar på tråden är det något fel på mig?
  • Anonym (Man)

Många av dom som var supersnygga när man var 16 är fula i vuxen ålder och några av dom "fula" blev supersnygga när dom blev äldre.

Dock, det låter som du hängt upp dig för mycket på att du tycker du är ful. Varför är det så viktigt vara snygg?

• StevenDiese

Man blir snyggare med åldern.

• Anonym (Trio)

Jag skulle kunna satsa rätt mycket på att du ser alldeles normal ut. Vad är det du inte gillar?

• Johannnnn

När jag var i din ålder var jag blyg, hade dåligt självförtroende och hade allmänt svårt för tjejer. Tyckte ingen såg mig och vågade inte riktigt göra något för förändra det. Nu är jag över 30 och är fortfarande lite blyg och självförtroende kunde bli bättre, men jobbar på det, men jag får ofta blickar av kvinnor, både äldre och yngre, som jag aldrig såg när jag var yngre.

Jag är fullt övertygad om att du är normal, precis som alla andra. De allra flesta är missnöjda med något med sin kropp, men det gör inget, det finns alltid andra som uppskattar en för den man är och ser ut.

• klottertrops

Jag har aldrig fått en komplimang, som t.ex snygg, söt etc.  Hatar när jag ser folk som får "snygg" kommentarer under varje bild de lägger ut, medan jag sitter där med mina 3 likes. Blir så avis, för de hade sån tur att bli snygga. Jag har fått de bekräftat att jag är ful av kompisar. 

Jag brukar ge andra komplimanger, men då får jag ofta tebax "du är ful" och går iväg.

• Johannnnn
    klottertrops skrev 2016-03-03 21:30:31 följande:

Jag har aldrig fått en komplimang, som t.ex snygg, söt etc.  Hatar när jag ser folk som får "snygg" kommentarer under varje bild de lägger ut, medan jag sitter där med mina 3 likes. Blir så avis, för de hade sån tur att bli snygga. Jag har fått de bekräftat att jag är ful av kompisar. 

Jag brukar ge andra komplimanger, men då får jag ofta tebax "du är ful" och går iväg.

Det låter snarare som mobbning. Tyvärr är det ofta så när man är ung, det har egentligen ingenting med dig att göra. Det är lättare att ge sig på någon än att själv riskera att få skit. Så alltid är det någon de ger sig på.

Det kommer bli bättre, men försök prata med någon på skolan om det. Även om skolor är dåliga på att lösa mobbning så kanske ni har en bra kurator som kan ge dig stöd.

Livet kommer vända till det bättre, om du vill det. Fortsätt vara dig själv. Gör sånt som du tycker är kul så går skoltiden fortare. För den kan vara väldigt hård. Likaså Facebook, Instagram o alla andra. Livet är ingen tävling i hur populär man är. Det handlar om ha kul, att hitta rätt vänner och rätt kärlek och det kan ta tid. Men du mår bäst om du gör sånt som du tycker är kul och då kanske du hittar bra vänner som är likasinnade.

Svar på tråden är det något fel på mig?