• gravidförstaggtrött

v.20, killen tycker jag är trött för ofta

Hej .. Är nu i vecka 20 och jag har igen börjat bli så trött helatiden :( det värsta är att mannen inte förstår att jag inte orkar hitta på saker efter jobbet och klandrar mig för att jag är för tråkig och vill bara sitta hemma och ta lugnt..

Detta är riktigt jobbigt.. Jag känner att jag börjar må sämre gentemot honom och blir sur för han planerar nästan varje dag till varannan dag nåt skoj för oss att göra efter jobbet..

Men det han inte förstår är att det inte blir skoj för mig utan istället en pina då bara tanken på att igen sätta på mig kläderna och gå ut igen efter jobbet och vara social känns så jobbigt..

Är det nån mer här som förtsår vad jag menar?

Det känns som att alla kvinnor runt omkring mig som varit gravida har varit supermoms! Med ett socialt liv och alltid ser fräsha och snygga ut och aaallltid på lika gott humör..

Varför har jag då helt plötsligt förvandlats till ett tråkigt monster , där min favorit sysselsättning har blivit att bara ta en liten promenad efter jobbet och läsa en bra bok..

Åh :( så tråkig känner jag mig.. :(

Och nu till helgen är alla dagar fullspäckade igen som vanligt..

Idag var vi en utställning och kom inte hem förrän 20,30

Imorgon efter jobbet är det fika i stan med vänner

På fredag efter jobbet är det att åka till en annan stad för att fika med andra vänner

På lördag ska vi till killens släkt i annan stad

Och nog som om det är mycket så ska vi tillochmed sova hos killens föräldrar fredag till lördag.. Så där lär jag inte heller få vila ut mig i min egna säng..

Är så skönt att få skriva av mig..

Ligger äntligen i min helt fantastisk underbara säng och har sagt till killen att jag behöver iaf en timma nu och få varva ner inför jobbet imorgon

Har tyckte jag var lite löjlig som inte kunde umgås med han i vardagsrummet men jag fick dåligt samvete över det men just nu orkar jag inte bry mig längre.. Vill bara ta det lugnt..

Hur är det med er andra? Är det bara jag som känner så här?:(

• Svar på tråden v.20, killen tycker jag är trött för ofta
  • Voodoodoll

Hur är det med hans empati? Även om han inte varit gravid och vet hur tungt och uttröttande det kan vara måste han väl kunna sätta sig in i situationen hyfsat väl? Ladda ner en app på hans telefon där han kan se hur mycket det faktiskt händer i din kropp just nu om han har svårt att tro dig när du säger att du är trött. Det borde ju räcka tycker jag, men det gör det ju tydligen inte. Jag har varit gravid två gånger och jag förstår dig precis! Vila när du behöver!

• Themis

Han kan väl bara hålla tyst och sitta ner i båten ärligt talat.

Jag fick gå och lägga mig kl 9 i vecka 5-13 för jag mådde illa 24/7 och enda lösningen var att lägga sig när det blev för illa.

Alla är olika och är du trött så är du ju det, men har du kollat så inte ditt järnvärde har rasat bara? För det blir man trött av så det förslår.

En del får magproblem eller förvärrat graviditetsillamående av järntabletter, jag rekommenderar Blutsaft från hälsokosten som är snällare.

Skratta aldrig åt din partners livsval. Du är ett av dem. /RottenE-cards
  • Connie07

Kolla upp dina järnvärden.Säg nej !när du inte orkar.Visa honom böcker hur det är att vara gravid och trött.I värsta fall ta honom med till barnmorskan och låt henne förklara till din Karl hur det är att vara gravid.Han kan väl göra saker ibland -utan dig.Stå på dig-annars gör någon annan det.

• Milleman

Men herregud vad osympatiskt. Du är gravid!! Jag var sängliggande flera veckor med migrän och illamående i början. Heltidssjukskriven pga foglossning sen typ v 12-14.
    Jag hade satt ner foten. Gör du inte det kommer han inte förstå.

• Carambolan

Det låter som att ni har ett väldigt rikt socialt liv. Kan han inte fika själv med vänner och släktingar? Säg till honom att passa på, när barnet är fött kommer ni båda att vara lika trötta ;)

• Cilla93

Oj så där mycket hade jag knappt orkat med i vanliga fall.

• nnnnnnnn

Eftersom jag lade mig senast 19.30 varje dag, vardag som helg, så fick min make roa sig själv. Var så otroligt trött med ettan att det är helt obegripligt i efterhand.

Svar på tråden v.20, killen tycker jag är trött för ofta