• moll

Vår hund dog när vi var på semester

Vi var på semester och vår hund på 3 år var hos vår dagmatte och husse under dessa dagar. Dagen vi ska åka hem messar jag om tid vi landar och att vi hör av oss närmare när vi vet tid. Får inget svar. Messar i bilen från flygplatsen inget svar. Ringer å får prata med en veterinär som berättar att vår hund smitit och blivit påkörd av ett tåg och är allvarligt skadad. Vi åker i panik till djursjukhuset men det finns inget vi kan göra så han får somna in. Allt är så illa skött från de som hade ansvaret. De hörde inte av sig själva, pengarna vi betalat för att de skulle ta hand om vår hund har ej erbjudits tillbaka. Vi har inte hört något från dem sen det hände. Vi har så många frågetecken och är arga och ledsna främst för att vi litade på dem så mycket å sen hör de inte ens av sig. Vi har även många frågetecken kring vad som verkligen hände för att vår hund skulle rymma på det sätt som angavs låter konstigt. Vi vill knte heller kontakta dem själva kommer bara bli destruktivt... Hur går man vidare? Vi förlorade våran bebis å kära familjemedlem.

• Svar på tråden Vår hund dog när vi var på semester
  • Anonym (@)
    moll skrev 2016-03-01 18:21:19 följande:

Vi var på semester och vår hund på 3 år var hos vår dagmatte och husse under dessa dagar. Dagen vi ska åka hem messar jag om tid vi landar och att vi hör av oss närmare när vi vet tid. Får inget svar. Messar i bilen från flygplatsen inget svar. Ringer å får prata med en veterinär som berättar att vår hund smitit och blivit påkörd av ett tåg och är allvarligt skadad. Vi åker i panik till djursjukhuset men det finns inget vi kan göra så han får somna in. Allt är så illa skött från de som hade ansvaret. De hörde inte av sig själva, pengarna vi betalat för att de skulle ta hand om vår hund har ej erbjudits tillbaka. Vi har inte hört något från dem sen det hände. Vi har så många frågetecken och är arga och ledsna främst för att vi litade på dem så mycket å sen hör de inte ens av sig. Vi har även många frågetecken kring vad som verkligen hände för att vår hund skulle rymma på det sätt som angavs låter konstigt. Vi vill knte heller kontakta dem själva kommer bara bli destruktivt... Hur går man vidare? Vi förlorade våran bebis å kära familjemedlem.

Vadå gå vidare ? Vad vill ni uppnå ?
  • Anonym (sebbe)

Men gud vad tråkigt. Och jag förstår verkligen att ni vill ha mer svar, ni förtjänar det. Jag förstår inte, när ni ringde till dagmatten, hur kunde en veterinär svara? Var de på sjukhuset då och gav luren direkt till veterinären eller? Jag tycker också de har skött detta riktigt dåligt som inte törs höra av sig och berätta vad som hänt.

• Anonym (Beklagar verkligen.)
    Anonym (@) skrev 2016-03-01 18:29:59 följande:

Vadå gå vidare ? Vad vill ni uppnå ?

Jag gissar att du inte har något djur?

Jag förstår ts till 100%, jag önskar jag kunde hjälpa dig i din sorg. De som har haft hand om er hund har inte skött det snyggt på något vis, jag förstår er besvikelse.

Jag vet hur ont det gör att förlora sin bäste vän och ni har förlorat er på så otroligt hemskt sätt.

Kram till dig ts!
  • SoulsWillRise

Hade det varit jag så hade jag ringt och frågat vad som egentligen hände. Utan att vara aggressiv. Jag förstår att det känns överjävligt och att ni har frågor och funderingar. Dom kanske inte har hört av sig för att dom skäms? Dom kanske inte har hört av sig för att dom mår piss? Dom kanske inte har hört av sig för att dom inte riktigt vet vad dom ska säga? Dom skulle självklart höra av sig själva och berätta men nu vet vi inte varför dom valde att inte göra det. Vi kan bara gissa och spekulera. För att du ska kunna gå vidare måste du nog ta och lyfta luren och ringa och fråga vad som hänt. Skulle du annars kunna leva vidare utan att veta vad som hände den dagen din hund dog? Jag hade inte kunnat göra det men alla är olika :)

• Anonym (@)
    Anonym (Beklagar verkligen.) skrev 2016-03-01 18:41:52 följande:
    Jag gissar att du inte har något djur?

Jag förstår ts till 100%, jag önskar jag kunde hjälpa dig i din sorg. De som har haft hand om er hund har inte skött det snyggt på något vis, jag förstår er besvikelse.

Jag vet hur ont det gör att förlora sin bäste vän och ni har förlorat er på så otroligt hemskt sätt.

Kram till dig ts!
    Har både katt o hund o även haft djur som inte finns längre , men hunden kommer inte tillbaka hur mycket dom än vill lägga ansvaret på hundvakterna som säkert mår dåligt nog av detta .
    Därav min fråga vad dom vill gå vidare o uppnå med det ?
  • Anonym (Ring)

Ni ringer såklart eller åker hem till asen och KRÄVER svar och ersättning för hur dom behandlat detta. Vilka jävla idioter. Var det några vänner till er?

• Anonym (T)
    Anonym (@) skrev 2016-03-01 18:48:00 följande:

Har både katt o hund o även haft djur som inte finns längre , men hunden kommer inte tillbaka hur mycket dom än vill lägga ansvaret på hundvakterna som säkert mår dåligt nog av detta .

Därav min fråga vad dom vill gå vidare o uppnå med det ?

Var hunden försäkrad så kommer försäkringsbolaget vilja veta exakt vad som hände

Sen vill dom nog veta för att få avslut
  • Anonym (@)
    Anonym (T) skrev 2016-03-01 19:19:04 följande:
    Var hunden försäkrad så kommer försäkringsbolaget vilja veta exakt vad som hände

Sen vill dom nog veta för att få avslut
    Nu har dom ju fått veta vad som hände men dom tror ju inte på det .
    Låter som ts vill ha ersättning för detta av hundvakterna o det gör ju inte så hunden kommer tillbaka .
    Försäkringen täcker veterinärvård o ev mediciner o dom skiter i vad som hände för det har ingen betydelse .
  • Anonym (T)
    Anonym (@) skrev 2016-03-01 19:21:05 följande:

Nu har dom ju fått veta vad som hände men dom tror ju inte på det .

Låter som ts vill ha ersättning för detta av hundvakterna o det gör ju inte så hunden kommer tillbaka .

Försäkringen täcker veterinärvård o ev mediciner o dom skiter i vad som hände för det har ingen betydelse .

En del försäkringar täcker inte om man tex. Har hunden lös i ett bostadsområde eller har varit vårdslös

Om dom vill ha ersättning så har dom ju rätt att be om det, särskilt om dom inte tog hand om hunden rätt och orsakade olyckan.
  • Anonym (@)
    Anonym (T) skrev 2016-03-01 19:24:52 följande:
    En del försäkringar täcker inte om man tex. Har hunden lös i ett bostadsområde eller har varit vårdslös

Om dom vill ha ersättning så har dom ju rätt att be om det, särskilt om dom inte tog hand om hunden rätt och orsakade olyckan.
    Vilken försäkring täcker inte då ? Länk tack .

Vad löser pengar detta ?
Svar på tråden Vår hund dog när vi var på semester