• Myrris

Behöver er hjälp gällande embryoadoption!

Hej på er allesammans,

Jag är helt ny här på familjeliv och behöver er hjälp.

Jag har under 17 år försökt bli gravid men har bara fått upprepade missfall. Jag gav dock aldrig upp utan fortsatte att kämpa. Och på 8:e försöket på Invimed i Polen blev jag gravid hösten 2014. Sommaren 2015 födde jag äntligen min dotter som har fått namnet Saga. Jag har hela tiden utgått ifrån att jag skulle kunna vända mig till samma klinik vid ett eventuellt syskonförsök. Men precis i dagarna har jag informerats om att Polen redan i november 2015 stängde möjligheten för ensamstående att göra embryoadoption. Så nu vet jag inte till vilken klinik jag ska vända mig till!!

Vilka kliniker/länder hjälper ensamstående som är 40+?

• Svar på tråden Behöver er hjälp gällande embryoadoption!
  • trixan

Hej på dig!
    Ava Peter i  Sankt Petersburg gör det. Tror även det finns ngn klinik i Finland...o i Riga, så det finns!=) Själv har jag varit i Sankt Petersburg - första försöket misslyckades o nu går jag o väntar på besked efter försök nr 2.... Lycka till!

• Anonym (...)

Det finns flera kliniker där du kan göra ED.

Ryssland, Ava Peter

Estland, Elite Clinic

Lettland, Ava Riga, IVF Riga

Spanien, Clinica Irema

Även Cypern och Grekland har kliniker som tar emot singelkvinnor.

Lycka till.

• Hemliga damen

Jag skulle vända mig till Serum, Aten. Otroligt bra bemötande och mycket kompetenta. Tro mig, jag har mött det motsatta i Tjeckien. Googla och gå in på Fertility Friends forum så kan du läsa hur mycket som helst. Värt varenda öre. Dessvärre hade vi inte råd att fortsätta när vi hade kastat pengarna i sjön i Ostrava.

Svar på tråden Behöver er hjälp gällande embryoadoption!