• Carin86

Bristningar som inte syns än eller annat?

Jag har några bristningar redan på magen. Spec kring mitt blindtarmsärr. Det var jag beredd på eftersom huden blir stramare just kring ärr men nu när jag känner med fingrarna över magen så känns den helt gropig på ett mycket större område, fortfarande bara på min högra sida där blindtarmsärret är. Det känns liksom sticksigt och torrt några mm under huden där krämer inte når ner. Det känns på samma sätt där jag redan har bristningar, men inget syns. På vänster är det slätt. Är orolig att jag ska vakna typ imorn så är hela högersidan totalt fylld med bristningar. Men kanske får försöka att mentalt förbereda mig på det. Ni som fått stora områden med bristningar. Känner ni igen det här?

• Svar på tråden Bristningar som inte syns än eller annat?
  • AnnaElin

Tyvärr så blev det exakt så för mig. Först kände jag 'räfflor' och sedan efter ett bra tag syntes dem också.

• AnnaElin
    Carin86 skrev 2016-02-28 23:54:26 följande:

D,:

I början grät jag floder då jag ville "ha kvar samma" kropp som innan jag blev gravid. Men sen, när bebisen kom så spelar det ingen roll. Jag har annat i min värd nu som är värd så mkt mer <3

Börja smörj med tex Bio-oil morgon och kväll så blir de minimala. Nu två år senare är mina blekta och känns bara, de syns nästan inte.
  • amalie79

Jag såg inte mina ordentligt förrän sonen var ute. När huden är spänd kan det vara svårt att se omfattningen. dessutom satt de under magen. :)

Har längst ner på magen o ner mot underlivet, ser ut som ett träd med kronan nedanför naveln och rötterna ovanför musen typ :)

Och på brösten, men de såg man ju innan med

• Carin86

Okey de syns lite lite mer nu. Svagt röda. Inte som de jag redan hade precis runt ärret som är ilsket vinröda. Kommer se helkonstigt ut med massa ärr på bara halva magen. Men (håller tummar och tår och tar i trä för att det ska förbli så) då är iaf halva magen slät :P

Svar på tråden Bristningar som inte syns än eller annat?