• linoa131

titthålsoperation HJÄLP hur gör man med plåstrarna

Hej, jag har gjort en titthålsoperation förra måndagen. Nu har det gått 8 dagar och 3 av plåstrarna sitter kvar. Det stod att de skulle trilla av efter 7 dagar men de sitter kvar. Ska jag dra loss dem?

Det värsta är att en av de började lossna lite när jag duschade ikväll och när jag försökte ta bort det upptäckte jag att det är fast i såret jag vet inte vad jag ska göra. ..

• Svar på tråden titthålsoperation HJÄLP hur gör man med plåstrarna
  • cameleon

Jag tycker också att du skall låta dom vara. Jag är opad två gånger och har haft plåstren kvar till dom princip har lossnat av sig själv. Jag brukar använda hudtejp och tejpa igen flikarna/flärparna så det inte kommer in bakterier och smuts.

• ronon

Fick du inte några instruktioner av kliniken där du gjorde operationen? Ring till dom och fråga! Jag gjorde en titthålsoperation i december och fick instruktionen att ta av plåstrena efter 7 dagar. Jag fick även med nya som jag kunde byta med. Efter ca 3 veckor hade stygnen försvunnit och jag har endast tejpat ärren. Fick instruktionen att man skulle tejpa ärren ca ett år efter för att de ska bli så snygga som möjligt (köpte tejp på apoteket)

Svar på tråden titthålsoperation HJÄLP hur gör man med plåstrarna