• swaaaag95

Min flickvän tvättar inte håret!!!!

Hej Familjeliv!

Min flickvän har inte tvättat håret på typ två veckor nu så jag vänder mig hit för att få råd. Vad ska jag göra? Det är så äckligt att se henne varje morgon med stripor av fett hår som hänger i ansiktet. Ibland sätter hon upp håret men inte när hon är med mig. Jag fattar inte? Ska jag säga något till henne? Jag vet inte riktigt vad jag skulle säga i så fall... 

Mvh äcklad pojkvän

• Svar på tråden Min flickvän tvättar inte håret!!!!
  • EnLitenSocka

Läs om NO-PO metoden och håll ut några veckor till, så ska du se att din tjej snart har det vackraste och mest friska håret av alla du känner.

• PinkSugar

För att många tjejer gått på myten om att det alltid är så himla fantastiskt att strunta i att tvätta håret. 

• Bertram

Du kan väl lura ner henne i ett romantiskt bad med lite levande ljus och lite doftagott-skumm. Börja tvåla in henne och tvätta håret på henne.

Sen när hon väl är ren och torr i håret kan du sniffa henne i håret och säga "åh vad du doftar gott, jag blir så kåt" (tex))

• EnLitenSocka
    PinkSugar skrev 2016-02-23 20:25:05 följande:

För att många tjejer gått på myten om att det alltid är så himla fantastiskt att strunta i att tvätta håret. 

Myt?

Jag slutade tvätta håret (med produkter, tvättar med vatten). Tog dock endast två veckor för mitt hår att sluta vara fett, men det är olika för alla.

Mitt barn har ALDRIG tvättat håret.

Vi har hår som ser glansigt och nytvättat ut varje dag.
  • swaaaag95
    Bertram skrev 2016-02-23 20:41:44 följande:

Du kan väl lura ner henne i ett romantiskt bad med lite levande ljus och lite doftagott-skumm. Börja tvåla in henne och tvätta håret på henne.

Sen när hon väl är ren och torr i håret kan du sniffa henne i håret och säga "åh vad du doftar gott, jag blir så kåt" (tex))

Har försökt lura in henne i duschen, men hon skrek och inte fan fick man ligga efter det.
  • Utflykt i verkligheten

Snarare så att fler och fler tjejer OCH killar har insett att schampoo och de allra flesta balsam förstör håret. Men självklart tvättar man ändå håret, fast med andra metoder än schampoo.

Så myten ligger snarare i att många tror att de som inte tvättar håret med schampoo inte tvättar håret alls.

Ts flickvän verkar inte tillhöra den kategorin som aktivt har valt bort schampoo mot en annan hårtvättsmetod. Hon verkar snarare inte bry sig alls.
  • flygrl
    swaaaag95 skrev 2016-02-23 20:17:16 följande:

Hej Familjeliv!

Min flickvän har inte tvättat håret på typ två veckor nu så jag vänder mig hit för att få råd. Vad ska jag göra? Det är så äckligt att se henne varje morgon med stripor av fett hår som hänger i ansiktet. Ibland sätter hon upp håret men inte när hon är med mig. Jag fattar inte? Ska jag säga något till henne? Jag vet inte riktigt vad jag skulle säga i så fall... 

Mvh äcklad pojkvän

Låter jobbigt. Har du inte försökt ta upp det lite försiktigt med henne?
    Kan det va så att hon e deprimerad? Det kan få människor gå ner sig, sluta sköta sin hygien osv.
    Eller kan det handla om tvångstankar?

Försök prata med henne på ett vänligt och förstående sätt. Kolla hur hon mår...och ta tjuren vid hornen och fråga varför hon slutat tvätta håret. Nån gång måste du ändå föra det på tal.
  • Anonym (Lisa)

Säg till henne att hon luktar illa/ser ofräsch ut i håret. Du är hennes pojkvän, vem ska annars påpeka/förhindra att hon "gör bort" sig om inte du?

• EnAnonumius
    Kan du bevisa att det är en myt om att det är fantastiskt att inte tvätta håret?

Jag tvättar håret en gång i veckan och behöver jag fräscha upp håret under veckan så använder jag mig av BARA balsam. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • bitchen73

Om jag var ts skulle jag göra samma sak, alltså sluta tvätta håret. Jag hade samma problem med min pojkvän för ett tag sen, vet dock inte vad det berodde på, men han slutade helt enkelt att tvätta håret och göra sig fin i allmänhet och det var så himla tråkigt, och jag blev så less så att jag slutade göra mig fin för honom också. Han märkte det, vi hade ett långt snack om det och efter det har det aldrig hänt igen.

Svar på tråden Min flickvän tvättar inte håret!!!!