• amama

Avbryta patentansökan?

När man ansökt om patent när måste man då betala patentkostnaden? Kan man betala av den efter 6 månader som det oftast tar att få besked på patentansökan?

Kan man avbryta patentansökan samma dag som man ansökt? Kommer det att kosta?

• Svar på tråden Avbryta patentansökan?
  • Kerubmamman

När man ansöker om patentet ska man betala ansökningsavgiften. Sen är behandlingen är klar betalar man meddelandeavgift och sedan årsavgifter. 

Om man kan avbryta vet jag inte, men får de inte pengarna lär de inte göra nåt åt din ansökan. Ring och fråga. 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • amama
    Kerubmamman skrev 2016-02-23 14:57:56 följande:

När man ansöker om patentet ska man betala ansökningsavgiften. Sen är behandlingen är klar betalar man meddelandeavgift och sedan årsavgifter. 

Om man kan avbryta vet jag inte, men får de inte pengarna lär de inte göra nåt åt din ansökan. Ring och fråga. 

Bra då slipper jag oroa mig om jag inte betalar men problemet är om de inte skickar till inkassi
  • Kerubmamman
    amama skrev 2016-02-23 15:01:30 följande:
    Bra då slipper jag oroa mig om jag inte betalar men problemet är om de inte skickar till inkassi
    Det är därför du behöver prata med dem. Basera inte ett sånt beslut på mitt antagande. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden Avbryta patentansökan?