Sätta gps på ert barn?
För- och nackdelar med att ha en gps på sitt barn?
www.breakit.se/artikel/2761/gps-for-barn-och-husdjur-drog-in-over-12-miljoner-fran-grasrotter
För- och nackdelar med att ha en gps på sitt barn?
www.breakit.se/artikel/2761/gps-for-barn-och-husdjur-drog-in-over-12-miljoner-fran-grasrotter
Nej det skulle jag inte göra.
För barn 3-5 år så bör jag ändå ha koll på var hen befinner sig utan GPS, inte så att jag har en så liten lös i trafiken.
För större barn som faktiskt kan få röra sig lite friare så nej jag vill inte ha GPS, jag vill heller inte utrusta ungen med en telefon. De får lära sig att passa tider (eller då missa middagen om de inte kommer hem), att lösa problem som uppstår och att ta ansvar för att man är själv och måste ta sig hem på ett vettigt sätt.
I de allra allra flesta fall så är bara GPSen en snuttis för mig som förälder att hålla i handen när barnen lär sig att ta vara på sig själv. Bättre att jag jobbar på mina nojjor än prackar på barnen teknik som i praktiken med största sannolikhet inte kommer rädda dem från några hemskheter.
Jag brukar sträcka mig så långt som att skriva ner mitt telefonnummer på ett armband på barnen på nöjesfält :)
Håller med ovanstående.
Nej, jag vill inte ha gps på ungen. Nu när hon är liten är hon alltid med oss/annan vuxen ändå och när hon blir äldre ska hon lära sig att klara sig själv.
Jag är inte amerikanska, som mitt nick antyder, men jag bor sedan 15 år i USA. Jag har gps på dottern. Just för att hon är en flicka och för att världen är så otrygg idag.
Better safe then sorry.
Vi har starkt funderat på det då vi befinner oss t ex på nöjesparker, folksamlingar. Vårat barn, 3 år, pratar inte än och misstänker autism. Så om han kommer bort så är det inte någon som ens vet vad han heter (har tryckt upp namnband på barnen, men lätt att ta bort). Men jag tycker det heller inte är dumt på vårat andra barn så småningom då dom kan vara borta från ena sekunden till den andra trotts att man har uppsikt. Men på ett normalbegåvat barn när dom är ute med kompisar så skulle jag inte ha det. Det är klassat (av mig) som kontrollbehov och barnen ska lära sig att ta hand om sig själv.
Men många gps är så stora, jag är ute efter en liten och smidig.
Vi har starkt funderat på det då vi befinner oss t ex på nöjesparker, folksamlingar. Vårat barn, 3 år, pratar inte än och misstänker autism. Så om han kommer bort så är det inte någon som ens vet vad han heter (har tryckt upp namnband på barnen, men lätt att ta bort). Men jag tycker det heller inte är dumt på vårat andra barn så småningom då dom kan vara borta från ena sekunden till den andra trotts att man har uppsikt. Men på ett normalbegåvat barn när dom är ute med kompisar så skulle jag inte ha det. Det är klassat (av mig) som kontrollbehov och barnen ska lära sig att ta hand om sig själv.
Nej. Är barnen små håller jag koll på dem själv genom att vara med dem. När de blir större måste man kunna släppa dem utan att ha överdrivna kontrollsystem. Hellre lära barnen vad de ska tänka på och inte släppa dem själva i miljöer de inte fixar.
Jag är inte amerikanska, som mitt nick antyder, men jag bor sedan 15 år i USA. Jag har gps på dottern. Just för att hon är en flicka och för att världen är så otrygg idag.
Better safe then sorry.
Hur gammal är dottern?
Min dotter är normal, på alla sätt och vis, men "alla andra" är inte det. Det kidnappas barn, även tonåringar och varför riskera?
Like I said; it's better to be safe then sorry!
Självklart kan man ha koll på sina barn och lita på dem samtidigt! Med ny teknik finns det ju alltid motståndare. Det gäller ju TV-spel och youtube videos också. Jag ser till så att alla använder Locio i min familj, gäller även mannen min! Finns på www.locio.me/
sonen är för gammal för sådant, nej, det skulle jag inte gjort om det fanns sådan teknik när han var liten. Nu var han ingen sådan som sprang iväg, utan höll sig vid.
Däremot skulle jag nog behöva en för mig själv, jag har noll lokalsinne och kan gå vilse överallt