hur ser/såg era gravtest ut v 3-4 ?
Hej. Dela gärna med er av hur era gravtest ser/såg ut i vecka 3 -4 , vill gärna jämföra så jag vet att min ökning är normal då jag är fruktansvärt rädd för missfall. :)
Hej. Dela gärna med er av hur era gravtest ser/såg ut i vecka 3 -4 , vill gärna jämföra så jag vet att min ökning är normal då jag är fruktansvärt rädd för missfall. :)
Ett gravtest kan inte visa om du har fått eller är påväg att få ett missfall :)
Ett gravtest kan inte visa om du har fått eller är påväg att få ett missfall :)
Fast alla har ju olika hög halt hcg
I v 3 har inte ens ägget fäst hos alla och då är det omöjligt att känna något. Ägget fästet oftas åtta dagar efter befruktningen och sex dagar innan beräknad mens så många har inte ens börjat utsöndra Hcg
[quote=76360345][quote-nick]Lyckygirl9999 skrev 2016-02-21 00:41:39 följande:[/quote-nick][/quote]
Tack! De är ungefär sådär mina tester ser ut :)
I v 3 har inte ens ägget fäst hos alla och då är det omöjligt att känna något. Ägget fästet oftas åtta dagar efter befruktningen och sex dagar innan beräknad mens så många har inte ens börjat utsöndra Hcg
Spelar ingen roll hur starkt eller svagt ett test visar. Är det ett synligt streck så är det positivt oavsett styrka, det går inte avgöra om ett streck är "lagom" starkt i en viss vecka.
Man kan heller inte se om man är på väg att få mf genom att jämföra styrkan på testerna. Hormonerna kan finnas kvar i flera v efter mf.
Hade du senaste mensens förta dag den 30/1 så är du i v.3+1, dvs du har gått 3 fulla v och 1 d in på v.4. Då är du alltså i v.4.
Spelar ingen roll hur starkt eller svagt ett test visar. Är det ett synligt streck så är det positivt oavsett styrka, det går inte avgöra om ett streck är "lagom" starkt i en viss vecka.
Man kan heller inte se om man är på väg att få mf genom att jämföra styrkan på testerna. Hormonerna kan finnas kvar i flera v efter mf.
Hade du senaste mensens förta dag den 30/1 så är du i v.3+1, dvs du har gått 3 fulla v och 1 d in på v.4. Då är du alltså i v.4.
Nej de vet jag absolut, men de är många på andra sidor man läst att vissa ha för svaga tester för att vara i den vecka dom är i, men de är klart de är individuellt :) tack för att du svarade!
Jag har inte skrivit in mig hos någon BM än, de är väl lite väl tidigt för de ? Tack igen för du svarade! :)
Kan vara bra att ringa och boka tid till bm så fort som möjligt. Ibland har de rätt fullt. I vissa län har man ett första samtal i ca v.8, då man får info om kost och så. I andra län är det inskrivning senare och då säger de bara "kostråd finns på slv.se", typ. Så ring bm imorgon du. :)
Lycka till och grattis till graviditeten!