Reklamera fraktkostnad?
Hej!
Posten hade skickat mina paket till fel utlämningsställe; jag tog mig dit men då hade ett av paketen inte kommit (trots att de andra paketen gjort det) och jag hade heller inte fått någon sms-avi för det paketet, vilket jag fått för de andra.
När jag kom hem igen så pratade jag med Postens kundtjänst som sa att paketet visst skulle finnas på det utlämningsstället. När jag bad dem att skicka det vidare till mitt vanliga uthämtningsställe sa de att de inte kunde ändra på postnumret utan att jag skulle vara tvungen att antingen gå tillbaka till uthämtningsstället och be dem skicka om det, eller kontakta avsändaren och be dem att kontakta Posten för ändring av postnummer. Jag pratar med avsändarens kundtjänst som säger att deras leverantör inte kan ändra postnumret för paketet.
Till sist tar jag mig tillbaka till uthämtningsstället. Där finns mitt paket denna gång (trots att jag fortfarande inte fått någon avi! Det har istället kommit en påminnelse till mina föräldrars adress om att jag har ett paket att hämta, trots att jag inte bott där på flera år). Paketet är för tungt för mig att släpa hela vägen hem då jag inte har bil, så jag ber uthämtningsställlet att skicka paketet vidare- de säger då att de kostar 234 kr att göra detta.
Nu är min fråga: har jag rätt till att få tillbaka dessa 234 kr från Posten? Det kanske inte verkar mycket pengar, men för mig är det lite över gränsen för vad jag kan tåla att "kasta i sjön" i min nuvarande ekonomiska situation.