• AnnLi

Granulom efter förlossningen

Hej!

Jag skulle vilja höra lite erfarenheter från er som haft granulom i underlivet efter förlossningen.

Jag födde barn för snart 4 månader sen. Syddes ganska mycket. Tyckte att jag läkte ihop snabbt och bra. Kunde ta långa promenader ganska snabbt och så. Hade ibland en tygndkänsla i underlivet efter att jag ansträngt mig mycket. Med mycket menar jag då en lång promenad på förmiddan och 40 minuters crosstraining på kväöllen. På efterkontrollen såg allt bra ut. Hon kunde dock se några "hudflikar" som jag dock inte kände när hon var där och petade och hon tyckte inte dom skulle behöva tas bort då.

Med tiden efter det så har det dock eskalerat down there. Jag har värk i underlivet varje dag. Detta framförallt då jag varit aktiv. Jag kan alltså inte gå långa promenader längre...  absolut inte träna på crosstrainern. Har också sett att jag haft lite blodblandade flytningar. Kollade med spegel en dag och upptäckte betydligt fler såna där flikar som barnmorskan sett tidigare. Dessutom såg jag att det blödde från några.

Ringde gyn och fick en tid. Var där tidigare i veckan och det konstaterades då att det var granulom. Inget framfall som gör att det gör ont, som skönt var. Så träningen har inte, vad jag förstår, gjort detta mot mig. Tänkte annars att jag börjat träna för tidigt... Ett granulom klipptes bort men jag tyckte det gjorde alldeles för ont utan bedövning, så jag ska få en kallelse att ta bort resten med bedövning.

Nu till saken!!! Någon fler med erfarenhet av granulom? Vilka symptom hade ni? Hade ni värk i underlivet? Tygndkänsla? Och försvann detta efter att granulomen försvann? Jag är livrädd att jag ska ha så här ont forever...

Tack!

• Svar på tråden Granulom efter förlossningen
  • Minza83

Men tyngdkänslan och värken kan det inte likaväl vara foglossning då? Jag har haft ont i flera månader efter varje förlossning och sedan vid varje ägglossning och mens.

• AnnLi

Ja, det har jag faktiskt inte tänkt på! Jag hade ingen foglossning under graviditeten och har ingen aning hur det ska kännas... Det som bekymrar mig är att det blivit värre med tiden och inte bättre!

Svar på tråden Granulom efter förlossningen