• 1900920802

ont under å efter sex?

Hej. Fick för nåra dagar sedan reda på att jag är gravid, ca vecka 4-5 skulle jag tro! Igår kväll när jag och sambon hade sex började det bli som liknande sammandragningar i hela livmodern, vi slutade och " sammandragningarna " fortsatte å de vart ett tryck å lite hugg. Blödde inget, tog flytande Alvedon å somnade. När ja vaknade imorse så var jag otroligt öm i hela livmodern, å lite uppsvälld. Jag blöder fortfarande inte något. Jag ringde en barnmorska å förklarade å hon kunde inte svara så mkt på mina frågor. Så länge ja inte blödde så kunde dom inte gör nåt. Hon sa bara att de är mkt som händer i livmodern å att man kan vara känslig där nere. Jag undrar, är det någon som haft liknande vid TIDIG graviditet? Är otroligt tacksam för många svar då GYN var fullt å inte går å prata med nån förrän måndag. Tacksam för svar, är så orolig!! Nästan så jag funderar på att åka till akuten å dra hela historien så jag får göra ett ultraljud.

• Svar på tråden ont under å efter sex?
  • Pimpinellan

VUL så här tidigt skulle inte ge nåt för inget syns. Så länge du inte blöder är det lugnt. Molvärk kan vara rätt kraftig. Om du är orolig så undvik sex tills du gjort VUL.

• 1900920802
    Pimpinellan skrev 2016-02-19 15:42:53 följande:

VUL så här tidigt skulle inte ge nåt för inget syns. Så länge du inte blöder är det lugnt. Molvärk kan vara rätt kraftig. Om du är orolig så undvik sex tills du gjort VUL.

Tänkte om dom kanske ser en hinnsäck så tidigt på vul kanske? Nä inge blod alls har ja än, de är väl de enda som gör mig relativt lugn nu! Har du själv fått sån kraftig värk efter sex? Tänkte om de är vanligt! :)
  • Pimpinellan

Jag har aldrig sex som gravid p.g.a alla missfall-vågar helt enkelt inte. Oftast är det dock ofarligt. Även om man får ont, men man måste ju ha inre ro också och ger sex bara oro är det kanske inte värt det tills man verkligen vet hur det står till. Tidigast v.7 rekommenderas VUL för att se ett levande foster. V. 5 ska man ha tur om man ens ser nåt som sagt.

• 1900920802
    Pimpinellan skrev 2016-02-19 17:39:37 följande:

Jag har aldrig sex som gravid p.g.a alla missfall-vågar helt enkelt inte. Oftast är det dock ofarligt. Även om man får ont, men man måste ju ha inre ro också och ger sex bara oro är det kanske inte värt det tills man verkligen vet hur det står till. Tidigast v.7 rekommenderas VUL för att se ett levande foster. V. 5 ska man ha tur om man ens ser nåt som sagt.

Ojdå, visste inte att de kunde ge missfall, kommer avvakta lite med sex jag med då, för gör de ont är de endå inge kul :)
Svar på tråden ont under å efter sex?