• Anonym445

Jag vill sluta amma men orka inte ta tag i det. Hjälp?!!!

Jag vill sluta amma min snart 2 åringa dotter. Det är mysigt ibland att vi har amningen kvar men det har länge varit ett problem för att hon är så sjukt beroende av mig fortfarande och det är mycket tutte hela dagarna och hela nätterna. Jag står inte ut längre. Men sen äter hon knappt vanlig mat och då blir det att "jaja, men hon får tutte då om hon inte vill ha vanlig mat".

Hon börjar på dagis om ca 1 månad. Det är bara jag som kan ta henne, hon gallskriker så fort jag går utanför bilen ens. Hon gillar inte sin mormor, farmor eller sin pappa osv....

Men hur tusan går jag till väga? Grejen är den att jag vill verkligen men jag "orkar" inte ta tag i det, för jag är så deprimerad mest för att jag inte fått vara själv en sekund ens sen hon föddes för 2 år sen snart. :'( Jag orkar inte kämpa känns det som, jag orkar inte med att hon gråter eller gnäller. Känns som att då kanske hon inte äter nånting alls om vi slutar :O. Känner mig så barnslig att jag inte klarar att ta en fight. Men hjälp mig, ge mig pepp och tips och råd!!!!

• Svar på tråden Jag vill sluta amma men orka inte ta tag i det. Hjälp?!!!
  • Dixie

åk bort en natt och låt pappan sköta nattning etc! 

• Anonym (Vienna)
    Anonym445 skrev 2016-02-18 16:44:09 följande:

Jag vill sluta amma min snart 2 åringa dotter. Det är mysigt ibland att vi har amningen kvar men det har länge varit ett problem för att hon är så sjukt beroende av mig fortfarande och det är mycket tutte hela dagarna och hela nätterna. Jag står inte ut längre. Men sen äter hon knappt vanlig mat och då blir det att "jaja, men hon får tutte då om hon inte vill ha vanlig mat".

Hon börjar på dagis om ca 1 månad. Det är bara jag som kan ta henne, hon gallskriker så fort jag går utanför bilen ens. Hon gillar inte sin mormor, farmor eller sin pappa osv....

Men hur tusan går jag till väga? Grejen är den att jag vill verkligen men jag "orkar" inte ta tag i det, för jag är så deprimerad mest för att jag inte fått vara själv en sekund ens sen hon föddes för 2 år sen snart. :'( Jag orkar inte kämpa känns det som, jag orkar inte med att hon gråter eller gnäller. Känns som att då kanske hon inte äter nånting alls om vi slutar :O. Känner mig så barnslig att jag inte klarar att ta en fight. Men hjälp mig, ge mig pepp och tips och råd!!!!

Detta är andra tråden om samma sak, varför fungerar det inte att fortsätta i förra?

Det är sjukt att pappan inte kan hantera sitt egna barn. Som mest hade han väl varit ensam med henne i 3 timmar och detta EN gång på TVÅ ÅR enligt ditt svar i andra tråden!!! Det är INTE normalt. 
  • Anonym (oj)

Varför har du låtit det gå så långt, och varför gör inte pappan något? So what om hon gråter, det är ni som är vuxna som bestämmer. Barn dör inte av att gråta och inte alltid få som de vill, inte får de trauman för livet heller bara för att de inte får amma nonstop som tvååringar. Ni kanske ska prata med bvc och fråga om det går att få någon slags familjestöd, ni verkar inte klara av ert föräldraskap. 

Anonym (Vienna) skrev 2016-02-18 16:57:48 följande:
    Detta är andra tråden om samma sak, varför fungerar det inte att fortsätta i förra?

Det är sjukt att pappan inte kan hantera sitt egna barn. Som mest hade han väl varit ensam med henne i 3 timmar och detta EN gång på TVÅ ÅR enligt ditt svar i andra tråden!!! Det är INTE normalt. 
    Ja jag håller med, det är sjukt och inte normalt. 
  • Anonym (S)

Säger som de andra - res bort en helg! Kommer bli mycket skrik för pappan men hon kommer äta det som bjuds till slut. Nyttigt för dig också att vara ifrån barnet. Bit i det sura äpplet!

Annars är det ju bara att ersätta mål för mål om du vill gå mer varsamt fram. Om hon inte äter så fine - men det bjuds inget annat så kommer hon börja äta. De klarar sig på mindre än man tror och kommer inte svälta.

Kom igen nu och stålsätt dig! Pappan får mata den andra maten så du inte blir frestad att amma när gnället blir för stort. Du kan vara i annat rum, lyssna på musik i lurar eller vad som om du inte orkar lyssna på gnäll och skrik.

Svar på tråden Jag vill sluta amma men orka inte ta tag i det. Hjälp?!!!