Kraftig cervix stenos
Finns det någon här som har samma problem som mig, eller någon gynekolog här som kanske tycker mitt "fall" låter intressant?
Jag har efter en konisering tre månader efter min första förlossning fått en kraftig stenos i min livmoderhals (ärrvävnad). Så kraftig att min mens inte kom ut utan jag fick läggas in och man fick söva och skära upp min livmoderhals och "tömma". Detta gjordes tre gånger.
Sen blev jag gravid efter en insemination i Danmark. Bebis nummer två föddes med kejsarsnitt för jag kunde inte öppna mig mer än 2 millimeter trots bra värkarbete i 20 timmar.
Jag blev gravid förra våren, fick ett sent missfall i vecka 20. Efter tre dagars värkarbete (hemskare värkar än när jag födde mitt första barn) så blev jag skrapad.
Nu har jag i snart åtta månader försökt att bli gravid med min sambo, vi har inga gemensamma barn men han har barn sedan innan också. Jag har haft ägglossning varje månad (förutom denna av någon konstig anledning). Men ingen bebis.
Jag misstänker att min cervix stenos blivit värre sedan min skrapning i somras då jag har kraftigare mensvärk och svårare att få ut "klumpar" när jag har mens. Jag har läst på och förstått att det kan bli så att det är omöjligt att bli gravid "normalt" om man har cervix stenos. Jag antar att lösningen är insemination.
Jag ska till viktoria kliniken om några veckor. Jag undrade mest om det finns någon som är i min sits?
Hemskt att gå igenom en halv graviditet och sen inte kunna bli gravid igen. Mår så otroligt dåligt.