Skakningar i magen??
Har ni märkt av att bebis skakar / darrar i magen
Igårkväll kände jag lite och nu också. Han rör sig men nästan varje rörelse slutar med en liten skakning/vibration :/
Har ni märkt av att bebis skakar / darrar i magen
Igårkväll kände jag lite och nu också. Han rör sig men nästan varje rörelse slutar med en liten skakning/vibration :/
Du skriver inte hur långt du är gången men på slutet i min graviditet skakade bebisen. Men det var som ganska långsamma vibrationer. Jag frågade min barnmorska och hon sa att bebisen troligtvis har hicka. De hickar mycket snabbare när de ligger i magen än vad du och jag gör.
Min bebis hade ofta hicka i magen och det kändes att det var hicka och inte skakningar. Kanske är olika för olika bebisar, men hon skakade aldrig.
Nej hicka är det inte.
Detta är precis som när man ryser till.
Går in i v40 imorgon, så är snart på sluttampen.
Ska iofs till förlossningen imorgon på undersökning så får fråga dom. Tänkte mest bara höra om någon känt likadant.
Har känt av precis samma sak som du beskriver!! Är i vecka 38 nu och har känt det de senaste 3-4 veckorna. Jag frågade min barnmorska och hon sa bara att hon hört samma sak från flera före mig och trodde att det bara är bebisen som sträcker på sig.... Kan tänka mig att det är så, ungefär som när man sovit djupt och sträcker ut kroppen så att den liksom vibrerar (om du förstår vad jag menar). Jag känner mig dock inte orolig över detta, men har inte känt det vid mina tidigare graviditeter, därav blev jag också fundersam! Får du någon annan förklaring på förlossningen så får du gärna dela med dig!!
Jag hade så i v.28 tror jag det var.. gick till min barnmorska och hon lyssnade med dopplern och då hörde vi arytmi. Fick göra tusentals kontroller efter det.. men det var försvunnet när barnet föddes Hennes hjärta slog som dunk-dunk-dunk-paus-paus-dunk-paus-dunk-dunk-dunk.
De visste inte om darrningarna jag kände i magen hörde ihop med det.. och eftersom det är flera som känner igen det du beskriver så låter det ju inte logiskt men ville ba dela med mig av min historia.
Hört att det kan va när de kissar:)
Nu blev jag jätte paranoid!
Har också kännt av skakningar, började för några veckor sedan...jag är nu snart i v.28.
Jag sa till min sambo att det känd som babyn har nå ryck, nå spasmer.
Detta blir fjärde barnet och har aldrig tidigare känt detta så hoppas verkligen att allt är okej! Jag har haft en del komplikationer under denna graviditet.
Jag ska på undersökning nästa vecka så ska fråga läkaren då.
Nej hicka är det inte.
Detta är precis som när man ryser till.
Går in i v40 imorgon, så är snart på sluttampen.
Ska iofs till förlossningen imorgon på undersökning så får fråga dom. Tänkte mest bara höra om någon känt likadant.
Jag kände små vibrationer till och från början av den här graviditeten och samma när jag väntade dottern. Barnmorskan sa att det var fullt normalt och vår dotter är frisk som en nötkärna
Hur gick det på förlossningen? Fick du någon förklaring till vad det kunde vara?
Jag kände små vibrationer till och från början av den här graviditeten och samma när jag väntade dottern. Barnmorskan sa att det var fullt normalt och vår dotter är frisk som en nötkärna
Jag hade likadant i förra graviditeten. Hörde också att det kan vara när de kissar, fast det läste jag på nätet så kan inte säga säkerheten på den källan. Däremot kan jag lugna med att min dotter föddes frisk och fortfarande är hur frisk som helst. Inga konstigheter med hjärtat varken när hon låg i magen eller efteråt. Så jag tror inte du har något att oroa dig för, men hör ändå med bm. Kam va intressant att få veta vad det beror på om hon råkar ha någon förklaring
Jag har hört att detta kan vara rooting. Alltså samma "huvudslängningar" de gör efter de kommit ut när de söker ett bröst. Jag är i v 31 nu och känner samma sak då och då. Hjärtljuden är stabila och jämna på min lilla skrutt så jag känner mig inte allt för orolig.
Jag har hört att detta kan vara rooting. Alltså samma "huvudslängningar" de gör efter de kommit ut när de söker ett bröst. Jag är i v 31 nu och känner samma sak då och då. Hjärtljuden är stabila och jämna på min lilla skrutt så jag känner mig inte allt för orolig.
Jag väntar nr 8 men har känt dessa sk rysningar i mina tidigare graviditeter och fått förklarat för mig att det är rysningar som de får när de kissar/kissat, om man kikar på en del nyfödda så ser man ju att de ryser ibland när de kissar/kissat. Anledningen till att det känns mer ju längre gången man är beror ju på att det blir trängre i magen och man kan ibland känna av saker man inte känt tidigare.
Är i v 32. Min bebis "vibrerar " också.. Minns inte om de andra 2 gjorde det!
Antingen så är det att barnet kissar, pojkar har en tendens att rysa när dom kissar.
Eller så är det som det va för min son, han vibrerade till med ena benet både i magen och när han va nyfödd, som spasmer, fast det är inge farligt, det hör ihop med att dom inte är "färdigutvecklade" i nerver eller nått sånt.. Absolut ingenting att oroa sig för. Ä det växer bort av sig självt :)
Hej
Är i v35 och min bebbe vibrerar med... Jag har moderkakan i framvägg och har inte känt sparkar så där tydligt som med de andra barnen så trodde at tdet bara var bebisen som rörde sig där inne och nu när det är trångt att det känns mer som vibrationer.... men det är ngt annat säger ni. Det känns verkligen kosntigt när magen skakar så... INte i närheten av att känns som hicka.
Hej
Är i v35 och min bebbe vibrerar med... Jag har moderkakan i framvägg och har inte känt sparkar så där tydligt som med de andra barnen så trodde at tdet bara var bebisen som rörde sig där inne och nu när det är trångt att det känns mer som vibrationer.... men det är ngt annat säger ni. Det känns verkligen kosntigt när magen skakar så... INte i närheten av att känns som hicka.