• Anonym (Singel i stan)

Dejting: sajter o appar f 40+?

Sambon o jag ska separera och efter 3 år utan fysisk och känslomässig närhet vill jag börja dejta så snart han är utanför dörren. Jag kommer knappast att träffa nån på jobbet eller krogen, så var letar jag? Dejtade en hel del på Spraydate tills jag träffade sambon där för 10 år sedan, men vad gäller nu? De sajter jag kikat lite på kostar väldigt mkt pengar, måste det vara så för att funka?

Jag har ingen principiellt emot ons, men då jag tidigare har problem med en regelrätt stalker och ett par andra jobbiga typer så tänker jag som småbarnsmamma att jag tyvärr behöver vara försiktig och sikta mot en mer seriös relation, om än kanske inte samboliv bums.

Vill träffa nån i min egen ålder som är typ akademiker, lite kulturell och politiskt medveten men helst ganska easy going (reklamen f "elitsinglar" får mig att rysa). Tipsa?

• Svar på tråden Dejting: sajter o appar f 40+?
  • Anonym (Tindra)

Tinder är den stora innegrejen just nu.

• Anonym (Singel i stan)

Men är inte det för yngre? Och i princip bildbaserat? Jag vill skriva och läsa, eftersom förmågan att uttrycka sig är viktig för mig och jag inte har möjlighet att på särskilt nga dejter

• Anonym (Man)

Tinder är bra
    Jag är över 40 och passar bra för den åldersgrupp oxå

• Anonym (Mamman)

Min dotter som är 24 tycker att tinder är för yngre men jag har ingen aning . Var i Sverige bor du?

• Anonym (Tindra)

Är man yngre så ser man ju bara andra yngre på Tinder :)

• Anonym (M)

Nu var det ett tag sedan jag dejtade men jag resonerade så här; Om någon är villig att lägga någon hundralapp i månaden på att vara med på en dejting-sajt så är denne person sannolikt också seriös.
    Det stämde rätt så bra och jag träffade flera trevliga kvinnor men det tog några dejter att hitta min nuvarande sambo.
    Skall säg att jag blev dissad av några och jag dissade några så det tar lite tid. Därför, se till att ha roligt och var för Guds skull inte desperat! Se också till att träffas ganska snart om det verkar finnas intresse så att ni inte blir brevvänner först.
    Lycka till, både roligt och frustrerande!

• Lalinandanenon
    Anonym (Singel i stan) skrev 2016-02-17 23:17:08 följande:

Sambon o jag ska separera och efter 3 år utan fysisk och känslomässig närhet vill jag börja dejta så snart han är utanför dörren. Jag kommer knappast att träffa nån på jobbet eller krogen, så var letar jag? Dejtade en hel del på Spraydate tills jag träffade sambon där för 10 år sedan, men vad gäller nu? De sajter jag kikat lite på kostar väldigt mkt pengar, måste det vara så för att funka?

Jag har ingen principiellt emot ons, men då jag tidigare har problem med en regelrätt stalker och ett par andra jobbiga typer så tänker jag som småbarnsmamma att jag tyvärr behöver vara försiktig och sikta mot en mer seriös relation, om än kanske inte samboliv bums.

Vill träffa nån i min egen ålder som är typ akademiker, lite kulturell och politiskt medveten men helst ganska easy going (reklamen f "elitsinglar" får mig att rysa). Tipsa?

Du är ju en tjej. Hur svårt ska kan det vara?
Svar på tråden Dejting: sajter o appar f 40+?