Gastric by pass opererad & pcos. Någon i samma situation?
Hallå!! :)
Jag har pcos och har haft det i många år. Har varit väldigt överviktig och har nu blivit "normalviktig & smal".
I slutet av januari -15 gjorde jag en gastric by pass. Har gått ned -64 kilo, har ett normalt BMI, röker inte, äter inget socker och inga kolhydrater.
När jag gjorde min gbp så sa läkarna att min pcos (som jag haft i ett par år) förmodligen skulle försvinna när vikten gick ned.
Men nej... Tyvärr tillhör jag en av dom som fortfarande har pcos trots mitt stora viktras. En äggstock vill inte vara med alls då den är full av "cystor" och den andra har tagit över helt och är den som ändå kämpar på :)
Jag har ätit Pergotime, 1 tablett, 5 gånger.. Den 5e gången fick jag ingen ägglossning alls och nu, 6e och sista egna försöket, höjde dom till 2 tabletter istället.
Idag ska jag till Falun för att se så jag inte är överstimulerad och om det finns något ägg där.
Finns det någon som är i samma situation och också gjort en gastric by pass och har pcos? Känner mig typ ensamast i världen och skulle så gärna vilja dela erfarenheter med någon. :)