Min hund dog i måndags.. Känns som om jag brister inuti!!!
Min älskade pitbull tjej Nova var tvungen att avlivas i måndags kl 12:40 jag höll om henne ända in i döden o långt efter...
Hon hade drabbats av någon magsjuka tidigare och behandlats för det sedan slutet av januari. Men i söndags blev hon allt sämre klarade inte gå ner o upp till vår lägenhet hon drack mängder åt inget... Hennes ögonvitan blev gul.Vi åkte in dom tog in oss nästan direkt...
Efter ultraljud och röntgen visade det sig att hennes lever var dubbelt så stor och hon hade drabbats av leversvikt!!
Jag förstod där och då att beskedet vi ev skulle få dagen därpå skulle vara allt annat än bra. Hon stannade med smärtlindring o dropp o medel mot illamående. Dagen efter skulle dom tagit en biopsi för att fastställa att det berodde på en tumör i levern.. Men efter ronden ringde veterinären och sa att alla hennes värden visade på att inget fungerade och Nova riskerade snabbt bli sämre och krascha in total leversvikt.....
Vi lämnade jobb och hämtade vår dotter o min syster o åkte ner efter att vi hämtat hennes filtar samt leverpastej åt henne..
När vi kom ner fick vi gå in i ett rum på golvet låg en kudde med en lila filt på,efter en stund fick jag välja urna o skriva på att jag godkände avlivningen...????????????????????
Sen kom hon långsamt lufsandes in och la sig och jag la mig runt henne och fick pussar av henne... Vi alla grät och hon la ner sitt huvud som om hon förstod att det var dags..jag sa tack för all din kärlek ?? Till slut bad vi vetrinären komma,hon slickade min kind och hand och hon tog ett sista farväl av min dotter min sambo o min syster och jag lade mig och höll krampaktigt om henne,hon somnade gott av det lugnande medlet hon fick.. Vetrinären hade förvarnat att dom kunde låta konstigt när avlivningsvätskan gavs.
Det gjorde hon hon tog fyra stora andetag och sen var hon borta..???????? jag höll om henne länge,och bad om att få vara ensam mef min vän som jag älskat och som älskat mig villkorslöst i alla lägen i livet t o m när jag inte hade förtjänat det. Jag tackade henne för allt och grät så pälsen var blöt,pussade hennes nos om o om sedan bäddade jag in hennes tunga kropp i hennes täcke o filt och sa farväl????????
Jag gick ut i korridoren och höll på att kollapsa.. Såg hennes namn på skylten och ett hjärta ?? Jag har levt ett hårt liv med många förluster,jag har förlorat vänner föräldrar min dotters pappa mor o farföräldrar jag är 32 år,men har aldrig upplevt denna känsla förut av att vara som ett öppet sår som blöder .. Saknar min älskade vän så oerhört mycket ?????? Nova star du gav mitt liv en innebörd när mitt eget liv saknade mening. Jag älskar dig????????