• nattuss89

Födelsedagspresent till 1åring?

Vår son fyller 1 år om ca 1 månad, och släkt och vänner börjar fråga vad som önskas i födelsedagspresent. Jag tycker det är jättesvårt, och försöker tänka så praktiskt som möjligt. Han har egentligen redan mycket leksaker (klossar, speldosor, nallar m.m.) och även gåvagn, Bobby car och en vintage-bil att åka runt på.

Nackdelen är att vi bor ganska litet för tillfället (flyttar förhoppninsvis inom en snar framtid) och just nu har han alla sina leksaker i en "hörna" i vardagsrummet. Så saker som kök, lektält och liknande "större" grejer vill jag helst försöka avstå för tillfället, även fast han säkert skulle tycka sånt vore jätteroligt.

Så, om ni vill ge förslag på vad ni själva tycker är bra presenter, eller som ni upplevt att dom har lite extra nytta av i ettårsåldern, så tar jag mer än gärna emot tips! :)

• Svar på tråden Födelsedagspresent till 1åring?
  • BCH52

Be om böcker för lite äldre barn (2-4 år), de tar liten plats och han kommer att ha glädje av dem länge. Annat kan ni också säga som det är att han har de leksaker och kläder han behöver och att presentkort blir bäst i längden. Be om att det gör roliga paket i stället med mycket prassligt papper, silkespapper är kul. Det är i alla fall paketen, pappret och snörena som är roligast när man är ett år.

• Carambolan

Önska för framtiden. Kläder i nästa och nästnästa storlek, böcker eller ett bidrag till barnets sparkonto?

• gruvan

Jag håller med övriga, böcker och sådant ni behöver till sonen nu och i framtiden. Kanske typ såpbubblor, det går iaf hem här. Och som sagts tidigare, pappret kommer vara mer intressant än vad som är i paketet! :)

• Alexi

Man kan få köksgrejor utan kök. Tex en korg med "matvaror" eller lite tallrikar och muggar mm.

• Royalle

Vi önskade oss pengar och presentkort så kan vi handla det som behövs under året. Det blev en hel del kläder och leksaker och böcker ändå

• Gymnastikgalen
    Wildandcute.se är ett helt nystartat företag som öppnar upp sin webbshop den 11/3 - JÄTTEFINA kläder i en helt fantastisk kvalité till enormt bra priser, flera kronor billigare än andra sidor! 

Rekomenderar varmt att kolla in deras blogg och fb sida :) Man kan få exklusiva erbjudanden ;) 

Facebook: By: Wild&Cute
    Blogg: nouw.com/wildandcute
    Instagram: bywildandcute
  • Felinne

Egna bestick, tallrik, mugg. Tavla (tex äpple päppel, prim parum, fototavla med barnet). Kläder, skor, fårskinnspläd, böcker, kritor/målarsaker

Svar på tråden Födelsedagspresent till 1åring?