• Fnutte

Spottings!!

Hej! Har hittat gamla trådar om detta men inga nyare.

Ni med spottings - har ni ändå lyckats bli gravida? Vi fick en son okt 12 (han blev märkligt nog till under tiden jag behandlades med synarela inför ivf), och försöker nu sedan ett år tillbaka få ett syskon. Varje månad får jag dessa j-a spottings 2-5 dagar innan mens. Enligt läkaren påverkar det inte fertiliteten och jag har bra hormonvärden, men det känns inte bra! Hade verkligen hoppats på plus den här månaden men idag började jag få spottings igen!!

Nån som känner igen sig och vill följas åt?

• Svar på tråden Spottings!!
  • JennieCH

Hej. Jag känner igen mig i oron angående spottings. Sonen tog lite tid, skulle på utredning 2 veckor efter plusset dök upp. Efter den graviditeten så har jag fått mellanblödningar 2-5 dagar innan mens och har såklart googlat och börjat oroa mig.
    Vi har bara försökt 3 månader men ändå har jag en stor klump i magen och är rädd för att det inte ska fungera.

• Fnutte

Jag blev gravid en månad efter jag skrev inlägget. Hade även spottings den månaden, men mensen dök aldrig upp. Har sen haft spottings till och från till v 17! Hoppas ni lyckas snart! Vi försökte sju månader den här gången.

• JennieCH

Stort grattis :)!!! Vad skönt att höra, det ger ju lite hopp om att det ska ta sig för oss också. Tyvärr verkar även 5:e försöket inte ta sig då jag precis fått spottings men ska inte ge upp, om det inte tar sig nästa gång så vill min gynekolog gå vidare med problemet så kanske vi kan få lite hjälp iaf.

• Paroon

men... är inte spottings typ en miniblödning nån dag innan mensen. lite som en förvarning typ_?

Svar på tråden Spottings!!