• Anonym (Snartskild)

konfrontera den andra kvinnan som är gift?

Efter månader av dålig magkänsla, oro och tvivel fick jag det bekräftat. Min man sedan 8 år har en relation med en annan kvinna som även hon är gift. Min man och jag har två barn, 4 och 2 år och den andra kvinnan har två barn på 6 & 4 år.

Min man ber på sina bara knän om en ny chans. Han säger att det betyder ingenting, bla bla bla....

Ska jag höra av mig till den andra kvinnan? Tror att jag skulle må bra av det. Men på vilket sätt? Brev? Sms? Ringa? Min man säger "jag skiter i hur du kontaktar henne, du får göra vad du vill jag bryr mig inte om henne". Gentleman.

• Svar på tråden konfrontera den andra kvinnan som är gift?
  • Påven Johanna

Hur skulle du må bra av det? Själv hade jag aldrig velat sänka mig till att göra något sådant, det hade varit långt under min värdighet. Men jag skulle inte ha behållit mannen heller i och för sig. 

Vad föreställer du dig att ni skulle tala om, du och den kvinna han bedragit dig med?

• TanganyikaIka

Vad ska det ge dig tänker du? Vad kommer det att göra för bra för dig annat än att du får säga vad du känner? Kommer det att förändra dina känslor för din man? Kommer det att göra någonting för ert förhållande i framtiden? Har det någon roll för det som hänt? Kan det förändra någonting eller sätter du igång någonting som kanske blir ännu värre än det du är i just nu? 
    Det är frågor jag kommer att tänka på. Jag förstår att man i krisens öga vill ställa någon till svars, bli arg, säga ifrån, ge igen men frågan är hur vettigt det är i längden och om det förändrar någonting till det bättre, egentligen. Eller om det bara gör saker ännu värre för alla inblandade? Kanske att tiga ihjäl henne är bästa straffet? 

• Anonym (well)

Hellre då att du kontaktar kvinnans man.

• Anonym (Nej)

Nej. Troligtvis så får du veta en massa saker du inte vill veta. Kanske är det hon som inte ville bli seriös? Kanske bad han henne lämna sin man, sa att du inte betyde något och att det var henne han älskade? Kanske gav han henne en massa presenter och lovade henne evig kärlek? Troligtvis så snackade han en massa skit om dig till henne så hon tror säkert att du är en häxa och att ni aldrig har sex osv. Troligtvis så har dom träffats mer och längre tid än du vet om..

Är du helt säker på att du är klar med honom så bör du bara lämna. Att få detaljer kommer inte göra dig gladare. Det kommer bara såra dig mer och riva upp fler sår.

• mrskreiz

Det är lätt att fasta i det förflutna - det som redan skett - så mycket att man blir blind för framtiden. Du har inte haft en relation med den andra kvinnan, inte heller med hennes man. Jag skulle absolut INTE kontakta någon av dem. (Tänk om han blir så arg att han slår ihjäl henne? Kanske inte troligt, men dra det till sin spets och fråga om det är värt det... Det finns kvinnor som lever i extremt destruktiva förhållanden som använder otrohet som en visserligen mycket bakvänd, men ändå faktiskt, sätt att få luft och samla energi för uppbrott. Du vet ingenting om vad som försiggår inom deras fyra väggar. Det är inte ditt jobb.) 

Fokusera på framtiden.
    Älskar du din man? 
    JA - sök hjälp av en kunnig parterapeut som har erfarenhet av relationer med otrohet.
    NEJ - Lämna, gå vidare, bli lycklig i framtiden och resten av ditt liv.

Lycka till.

-- Jag bloggar om livet som långtidssjukskriven. -- www.familjeliv.se/blogg/thewaiting/ --
  • Anonym (Annan)

Hade kontaktat kvinnans MAN, på så sätt får båda veta. Han är värd det. 

• taquine
    Anonym (Annan) skrev 2016-02-17 10:38:09 följande:

Hade kontaktat kvinnans MAN, på så sätt får båda veta. Han är värd det. 

Instämmer , Och sedan hade jag sagt bye, bye till den sk mannen jag haft den dåliga smaken att båda gifta mig och skaffa barn med. 
    Goodness me
  • Anonym (man)

Ser ingen poäng i att prata med den andra kvinnan, vad ska ni prata om typ? Har du legat med min man, ja det har jag... sen då? Den du däremot borde prata med är hennes man, borde inte han också få en chans att själv få välja?

• Anonym (M)

Jag hade utan tvekan kontaktat mannen. Har själv varit i den bedragnas skor och uppskattade helt klart att den bedragne mannen i det fallet gjorde mig uppmärksam på vad som skedde, för det otrogna fanskspet till make som jag då hade, hade aldrig velat få fram detta i ljuset.

• Anonym (M)

Jag hade utan tvekan kontaktat mannen. Har själv varit i den bedragnas skor och uppskattade helt klart att den bedragne mannen i det fallet gjorde mig uppmärksam på vad som skedde, för det otrogna fanskspet till make som jag då hade, hade aldrig velat få fram detta i ljuset.

• Anonym (man)
    mrskreiz skrev 2016-02-17 10:34:00 följande:

Det är lätt att fasta i det förflutna - det som redan skett - så mycket att man blir blind för framtiden. Du har inte haft en relation med den andra kvinnan, inte heller med hennes man. Jag skulle absolut INTE kontakta någon av dem. (Tänk om han blir så arg att han slår ihjäl henne? Kanske inte troligt, men dra det till sin spets och fråga om det är värt det... Det finns kvinnor som lever i extremt destruktiva förhållanden som använder otrohet som en visserligen mycket bakvänd, men ändå faktiskt, sätt att få luft och samla energi för uppbrott. Du vet ingenting om vad som försiggår inom deras fyra väggar. Det är inte ditt jobb.) 

Fokusera på framtiden.
    Älskar du din man? 
    JA - sök hjälp av en kunnig parterapeut som har erfarenhet av relationer med otrohet.
    NEJ - Lämna, gå vidare, bli lycklig i framtiden och resten av ditt liv.

Lycka till.

Det där måste vara bland de löjligaste argumenten jag hört på länge....klart man ska ge fan i att berätta för grannen att någon gör inbrott i hans hus, för tänk om han har ihjäl tjuven...då är det ju så mycket bättre att låta tjuvjäveln länsa hans hus i lugn och ro eller hur? Vad som föregår i hans hus är ju inte ditt problem, det är inte ditt jobb, smile !!!

Jag skulle inte vilja vara granne med dig.
  • Anonym (A)

Kontakta mannen istället!! Han förtjänar så att få veta vad som försiggår.

• Anonym (Snartskild)

Jag har läst allt i tråden.... Jag vet inte varför jag ville kontakta den andra kvinnan. Ska inte kontakta någon. Bara fokusera på att få min man ur huset.

• Anonym (man)
    Anonym (Snartskild) skrev 2016-02-17 14:36:31 följande:

Jag har läst allt i tråden.... Jag vet inte varför jag ville kontakta den andra kvinnan. Ska inte kontakta någon. Bara fokusera på att få min man ur huset.

Varför ska du inte kontakta mannen?
  • Anonym (man)
    Anonym (Snartskild) skrev 2016-02-17 14:36:31 följande:

Du kan väl bara låta honom få veta vad som hänt och sen släppa det? Lite synd att han ska få gå omkring och leva i en fet lögn. Ett sms kan du väl kosta på dig? Tar 2 minuter för dig att göra men kan göra en enorm skillnad för honom.
  • Anonym (Blä äckel.)

Du ska såklart inte förlåta den grisen. Han har stoppat kuken i en annan kvinns utan en tanke på dog ert förhållande era barn och familj. Hade ni verkligen betytt så mycket så hade han inte riskerat allt för att få doppa i en annan fitta. Kommer du kunna ha sex med honom igen och veta att han även haft sin kuk i henne när han var gift med dig?

Svar på tråden konfrontera den andra kvinnan som är gift?