• Songbird1

Flouxetin - behöver pepp!

Hej,

jag drabbades av någon form av utmattningsdepression (ångest, psykisk och fysisk trötthet som jag haft i flera år) och har sedan dess provat flera mediciner. Började med sertralin - funkade bra (trots svårt att sova och lite andra biverkn) och jag kände mig glad och fick energi, men fick plötsligt våldsamma diarréer och var tvungen att byta. Då fick jag testa cipralex, men då fick jag ångest (!!!) och var såå våldsamt trött hela tiden. Gick inte! Nu provar jag flouxetin sedan ca 19 dagar tillbaka. Den ger inga våldsamma biverkn MEN jag känner mig konstig. Varken eller liksom. Men just nu känner jag mig nere och ledsen. Dåligt med energi och yr/svårt med fokus. Inte bra! Snälla... Finns ni som äter/ätit flouxetin som kan berätta att det kanske vänder... snart?? Det står att det är lång instättn på denna medicinen
    men jag är såå less eftersom jag testat flera nu och vill vara igång och jobba. Vilka biverkn har ni? 

Tack på förhand! <3

• Svar på tråden Flouxetin - behöver pepp!
  • Anonym (ja)

Jag har genomgått exakt samma som dig. Fick byta till Venlafaxin och det funkar kanon!

• Starbaby

Har ätit Fluexetin i ungefär ett år. Det bästa jag gjort. Mina biverkningar i början var illamående och huvudvärk och en konstig  känsla i kroppen men efter kanske 4 veckor vände det.

• Songbird1

Ok tack för era svar! <3
    Känns så uppgivet eftersom jag hållt på testa mediciner i 4 månader nu... :( Vet att min läkare själv tycker venlafaxin ofta funkar bra men är lite rädd för biverkn på den samt att den är hemsk att sätta ut... Vilken dos har du anonym (ja)? Vilka biverkn har du?

Starbaby, jag tänker att jag håller ut en månad iaf, får hoppas att det vänder snart!!! Men drygt med illamåendet och huvudvärken! :/ Skönt att höra att det kan ta tid att vända.

• Anonym (ja)
    Songbird1 skrev 2016-02-16 13:05:24 följande:

Ok tack för era svar! <3
    Känns så uppgivet eftersom jag hållt på testa mediciner i 4 månader nu... :( Vet att min läkare själv tycker venlafaxin ofta funkar bra men är lite rädd för biverkn på den samt att den är hemsk att sätta ut... Vilken dos har du anonym (ja)? Vilka biverkn har du?

Starbaby, jag tänker att jag håller ut en månad iaf, får hoppas att det vänder snart!!! Men drygt med illamåendet och huvudvärken! :/ Skönt att höra att det kan ta tid att vända.

Jag äter 225 mg/dag, enda biverkan var muntorr i början. Nu inga biverkningar alls.

Jag kommer ALDRIG sluta med dom för jag får tillbaka min depression hela tiden, så jag har valt att äta denna. Min läkare anser också det är bäst.
Svar på tråden Flouxetin - behöver pepp!