Viktväktarcoach?!
Hej!
Jag har under senare tid börjat kika runt litegrann på möjligheten att "öppna eget" efter att jag avslutat min utbildning inom hälsa/friskvård. Det är ett tag kvar visserligen, men man ska ju "vara ute i god tid" om jag tänker rätt. Ett fungerande företag poppar ju inte upp på nolltid liksom!
Vilket fall som, på viktväktarnas hemsida har jag läst en hel del om andra coacher och om hur man gör för att själv bli coach osv. Det är en process/utbildning på ett par månader med praktik, coaching och "prov-möten" vilket för min del känns väldigt seriöst. Sen har jag förstått att lönen är provisionsbaserad, utifrån det jag läst mig till åtminstone. Och man behöver lokal för att hålla mötena, antar att man även står för denna kostnad själv? Material etc ska man få skickat till sig från viktväktarna dock och behöver inte stå för detta.
Det låter lite omständigt att få till att gå runt, men eftersom jag har alternativa planer på verksamhet vid sidan om, så tror jag att det kan vara ett trevligt och lärorikt inslag i arbetet att även få jobba med "grupper" att coacha inom hälsa och livsstil.. Just viktväktarna är jag också själv ganska så insatt i, åtminstone sedan tidigare. De tre senaste åren har jag väl inte haft någon större koll på viktväktarna, och de nya systemen. Jag var med sist när "gröna baljor" introducerades och man fick lov att äta "fritt" bara man valde de gröna baljorna :P
Så helt enkelt! Är det någon som är viktväktarcoach? Någon som har jobbat som det, eller som funderar på att börja? Tycker det låter väldigt intressant, men har inte riktigt "kommit till skott" ännu med att ta tag mer i hela processen..