• Pussohej

Svenska sago-spel till mobilen?

Hej!
    Jag letar roliga pedagogiska appar till min lilla på 4 år. Jag tänker mig något "spel" i sagoformat som barnet kan sitta själv med. Det finns endel sådant på engelska så jag tänker att det borde finnas på svenska också. Är det någon som testat något spel som hen kan rekommendera?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Svenska sago-spel till mobilen?
  • sushimaster

Jag har bra erfarenheter från ett spel som heter Sagoboken. Det är typ som en saga som barnet själv bläddrar i genom att trycka på figurerna och så finns det en svensk berättarröst som berättar sagan. Mina barn gillade det mycket. Det är ett relativt lugnt spel. Jag kan annars tycka att vissa appar för barn nämligen mest handlar om att låta så skränigt som möjligt, vilket kan bli rätt ansträngande i längden?;) Sen vill jag slå ett slag för vanliga brädspel, går ju ofta att köpa billigt på second hand.

• LillaLoppi

Puzlo eller Puzzlo eller va det heter. Puzzlodalen.

Finns även Peter Pan och alla klassiker på saga, samt pyssel efteråt.

• Pussohej

Tack alla! Sagoboken var nästan precis det jag letade efter, spelet var liksom "lugnt" och så var det på svenska. Min lilla har spelat spelat det idag och gillar det mycket så kan rekommendera det för andra föräldrar med fyraåringar.

De andra spelan verkar inte vara utformade som sagor om jag uppfattat det rätt men ska kolla dem också. Det är ju världens bästa grej med appspel när man reser. 

Svar på tråden Svenska sago-spel till mobilen?