• MammanMu

Ärr i ansiktet....ersättning?

För 2 år sedan klantade jag mig rejält och gjorde ett magplask i trappan på väg uppför den vilket resulterade i en sprucken läpp och idag ett rätt stort ärr som syns väl.

Jag har i dagarna skickat in foton på ärret till försäkringsbolaget...

Någon som vet hur lång tid det tar ca att handlägga ett sådant ärende? Dagar, veckor elle månader?

• Svar på tråden Ärr i ansiktet....ersättning?
  • fjanten

Jag har folksam, och är en olycksfågel. För mig har jag fått ersättning efter en månad ungefär. (Har fått ersättning för ärr 3-4 gånger, en gång i ansiktet).

• Monstermamman

Måste man inte ha varit i kontakt med vården i samband med skadan för att ersättning?

Vi anmälde dotterns skada i pannan, hon blev ihop tejpad av läkare, ett år senare fick vi skicka in bilder till försäkringsbolaget. Fick därefter ersättning.

• MammanMu

Ja precis...det måste man ha..

Det misstaget gjorde vi med dottern att inte gick till läkaren då hon fick ett litet jack i pannan, vi tejpade henne själv...idag har hon ett synligt ärr som hon inte får något för

• Deceree1

Kan man göra så med ett stort ärr på halsen också? Till sitt försäkringsbolag då?

• fjanten

Jag var i kontakt med vården för såret jag fick i ansiktet (behövde tre stygn), men inte för de andra ärren som jag fått ersättning för. Har heller inte behövt skicka in bilder, eller något intyg/liknande från sjukhus.

• MammanMu

Ingen som vet ungefär hur lång tid det tar för föräkringsbolaget att handlägga ett sådant här ärende?

Svar på tråden Ärr i ansiktet....ersättning?