Fertilitetsutredning - kommer de att nämna att jag har haft klamydia för min partner?
Jag och sambon ska göra en fertilitetsutredning snart och vi har fått svara på en del enkätfrågor. En sak som jag uppgett i mina svar är att jag för några år sedan hade en klamydiainfektion. Det borde inte påverka min fertilitet alls eftersom jag fick behandling för det på en gång och dessutom lyckades bli gravid en gång efter det (gjorde abort).
Sambon har fått för sig att alla som drabbas av könssjukdomar är promiskuösa och har även sagt att han inte vill veta något alls om mitt sexuella förflutna. Jag har inte haft så mga partners, men däremot smittade ett ex mig med klamydia efter en paus i relationen. Jag har undanhållit detta för min partner eftersom jag både anser att det är min ensak och dessutom vet jag att han inte kan hantera sån information (han vill heller inget veta som sagt).
Är nu lite orolig för att de som utreder oss helt plötsligt ska dra upp detta med klamydian under utredningen. Har någon nån erfarenhet av nåt sånt?