Pre-mammagrupp till knubbiga PCO(S) tjejer i Stockholm
Hej allihopa!
Jag har funderat på det här väldigt länge, men jag tror att det är dags. I min kompiskrets finns ett gäng underbara tjejer, som idag är småbarnsmammor. Jag känner att vi kan prata öppet om min PCOS och allt vad de innebär, lika väl som det känner att de kan prata om trötta nätter med skrikande bebisar och hur gulligt livet har blivit.
Men jag känner att jag gärna skulle lära känna tjejer som är i samma sits som jag. Jag blev diagnotiserad 2,5 år sedan, men har egentligen alltid vetat att nånting förmodligen är fel. Fick mens väldigt sent, och endast ett par om året, och mitt i vilda singellivet och nystartade studier valde jag att helt enkelt lösa symtom med P-piller utan att gå till botten vad allt berodde på.
Senaste två åren har jag fått mens med hjälp av Provera och äter dagligen 3 x 500 mg (?) Metformin. Har ätit ett par kurer med Letrozole och även sprutat en kur med Gonal-F utan något resultat med växande ägg (ok, liiiiiten tillväxt med Gonal-F, men långt ifrån tillräcklig).
Så nu är det att jobba med vikt som gäller. (väger ca 100 kg för mina 165 cm) och första målet är att komma under 80 kg. Strategin är köra LCHF variant (låg kolhydrat, ytterst lite mejerier) och få igång träningen. Men hade det varit enkelt hade det väl reda skett, så just här skulle jag behöva lite pepphjälp!
Nästa steg för oss är IVF, men när det är dags att få remiss dit, kommer jag att be om vi kan köra först en vanlig ?Gonal-F?-runda.
Jag har startat ett hemligt Facebook-grupp (sån som inte syns till någon utanför gruppen) som ni får gärna komma med, så kan vi peppa varandra och dela lite tankar, och vem vet ? kanske planera lite träffar i Stockholm (lunchsalladdejt någon?).
Skriv gärna ett PM till mig, med länk till er FB-profil, så bjuder jag in er till gruppen!