• Anonym (Undrar?)

Ni som tycker att sex är viktigt, VARFÖR tycker ni det?

Jag har aldrig förstått mig på människor som tycker att sex är viktigt i ett förhållande, för mig känns såna personer så sexfixerade.

När jag är i ett förhållande så spelar det faktiskt ingen roll om jag och min partner har sex eller inte. I början av förhållandet vill man ju ha sex för att man är kåt, men sen avtar ju kåtheten och då ser jag egentligen ingen anledning till att ha sex.

Hört många prata om att det är intimt och ger en annan sorts närhet än kramar och gos? Eller att ett förhållande inte är något förhållande om man inte har sex? Aldrig förstått mig på dem uttalandena? Är man tillsammans oavsett om man har sex eller inte så har man väl ett förhållande?

Vad är det som gör att ni tycker sex är så viktigt att ni bara måste ha det i ett förhållande?

• Svar på tråden Ni som tycker att sex är viktigt, VARFÖR tycker ni det?
  • Anonym (Gaby)

Ja jag slutar ju inte vara kåt bara för att vi varit ihop länge. Är fortfarande kåt och vill ha sex med honom, skulle kännas väldigt jobbigt att inte få leva ut det.

• Anonym (Undrar?)

Ok så du vill ha sex endast för att du är kåt? Men om du inte skulle vara kåt så skulle du inte ha sex?

• Anonym (Mickelina)

Kåtheten tar inte slut även om den var extra stor i början. Det är både skönt att få njutning och orgasm, och för mej skapar det en tillhörighet som är viktig. Att vi ligger med varandra gör allt annat roligare. Vi har tyvärr haft perioder med väldigt lite sex när min sambo varit stressad o tappat lusten, och då blir allt sämre, jag blir irriterad och har svårt att ha överseende med andra brister. När man har haft bra sex så är det bakgrund till allt annat.

• Anonym (Sara)

För att sex är så j_a SKÖÖÖÖÖÖÖNNTTTT!!!

Ååååååhhh!!!!! Aaaaaaaahhh!!! Åååååhh!!

• Anonym (Kvinna 1)

För mig är det den största njutningen, en gåva jag är så oerhört tacksam att livet gett mig.

När jag når extas tillsammans med mig man så upplever jag något "högre", jag når ett inre som det inte ens finns ord att beskriva, jag kan "se" konturen av min kropp mot en mörkblå bakgrund. Njutningen är så intensiv och långvarig att hela jag skakar och krampar i hela kroppen, jag blir "medvetslös" för allt runt omkring mig medans jag är fullständigt inne i mig själv och på något märkligt sätt så ihopkopplad, kroppsligt och mentalt med min man. Jag får så otroligt hårda orgasmer som tar tag i hela min kropp och jag kan komma till och från i timmar. 

Denna grad av njutning har jag "bara" haft senaste 8 åren, innan dess var min njutning ungefär som de flesta upplever njutning-

Bara min man förstår mig för han upplever det jag upplever men ingen annan har lyckats förstå när jag skrivit om det tidigare här på  Familjeliv.

Jag vet att det låter flummigt och när jag första gången upplevde den ultimata extasen så fick jag en chock, både kroppsligt och mentalt. Jag kände mig upplyst!

• Tecum
    Anonym (Undrar?) skrev 2016-02-10 18:19:08 följande:

När jag är i ett förhållande så spelar det faktiskt ingen roll om jag och min partner har sex eller inte. I början av förhållandet vill man ju ha sex för att man är kåt, men sen avtar ju kåtheten och då ser jag egentligen ingen anledning till att ha sex.

Hört många prata om att det är intimt och ger en annan sorts närhet än kramar och gos? Eller att ett förhållande inte är något förhållande om man inte har sex? Aldrig förstått mig på dem uttalandena? Är man tillsammans oavsett om man har sex eller inte så har man väl ett förhållande?
    Om kåtheten avtar så pass att du inte vill ha sex är det snarare så att det är kärleken som sviktar. Sex är som mat, även om du är aldrig så mätt blir du hungrig dagen efter igen. Sex är ett nödvändigt gott, njutning, närhet och bekräftelse. Livets mening helt enkelt. Varför man är likgiltig inför det är obegripligt.
    Hittar man en likasinnad att leva med är det ok, men inte att lura in någon som uppskattar sex i ett sexlöst förhållande.
  • Anonym (Undrar?)

Hur menar man med att det skapar en tillhörighet? Blir allt roligare om man ligger med varann? Jag kan ibland känna tvärtom när jag och min partner haft sex. Att jag blir irriterad efteråt typ hehe

• Anonym (Undrar?)

Nehedu, kärleken sviktar inte alls. Nja vet inte om sex är som mat för mig, har jag haft sex kan jag vara mättad på sex i veckor. Sen kanske jag kan bli lite sugen på det, men då har oftast min partner hunnit före och jag har haft sex innan jag hunnit bli sugen på egen hand.

Men hur menar du med att sex är nödvändigt gott och livets mening bla bla...?

• Anonym (Undrar?)

Ihopkopplad kroppsligt och mentalt med sin man? Har aldrig hänt mig och får heller inte några kraftfulla orgasmer om jag ens har turen att få en orgasm

• Anonym (Gaby)
    Anonym (Undrar?) skrev 2016-02-10 18:26:49 följande:

Ok så du vill ha sex endast för att du är kåt? Men om du inte skulle vara kåt så skulle du inte ha sex?

Nej det är klart jag inte skulle, på samma sätt som att jag inte skulle äta om jag inte var hungrig. Men jag skulle kämpa för att få tillbaka min kåthet eftersom jag skulle sakna att känna hur härligt sex är. Har faktiskt varit i den situationen när jag åt P-piller, då hade jag noll sexlust. Det var hemskt och fick livet att kännas lite gråare, så slutade med P-pillren och blev återigen kåt på min man. Det är ju härligt och skönt att vara kåt och få leva ut det med min man, en del av livet som jag inte vill vara utan.
Svar på tråden Ni som tycker att sex är viktigt, VARFÖR tycker ni det?