• aa12345

yrsel spänd nacke/axlar

Hej! För ungefär 6 veckor sen fick jag extremt spänd nacke/axlar, yrsel och huvudvärk efter jag kommit hem duschat efter träning . Först kände jag att jag började få huvudvärk och kände mig varm som att jag hade fått feber dessutom kände jag att min nacke va jätte spänd. Senare så märkte jag att jag såg lite konstigt när jag kollade på mobilen liksom suddigt Kände dessutom att jag hade lite muskelryckningar. Fick panik och ringde 1177 de sa att de va spänningshuvudvärk.. jag låg i sängen och vilade den mesta delen utav dagarna eftersom min nacke var så spänd. På nyårsafton åkte jag till akuten på östra sjukhus läkaren gjorde några balansövningar han tog inga blodprover eller så utan da att jag skulle gå hem o vila och kolla ifall de går över. Blev irriterad och beslöt mig att hitta egen lösning för problemet. Jag köpte glasögon eftersom jag haft dålig syn sen innan gick på akupunktur där de sa att de var diskbråck vilket det inte var. Jag märkte att jag hade väldigt mycket synrubbningar kunde knappt titta mig själv i spegeln jag såg suddigt och såg liksom prickar när jag kollade. Några dagar sedan märkte jag att jag blev lite bättre med yrseln och synen dessutom spänningarna men det är inte en yrsel som snurrar eller att jag känner mig ostadig utan mer att jag känner mig lite berusad inte riktigt medveten när yrseln var som värst kände jag mig helt borta inte alls närvarande. Jag känner av yrseln mest i affärer eftersom det är så ljust där och det känns som att mina ögon överanstränger sig och det känns så jobbigt för ögonen fick jätte torra ögon i början och tårar eftersom jag är så ljuskänslig. Det har blivit en del bättre med synen sen början ser inte lika suddigt längre och känner mig lite mer närvarande men det finns fortfarande kvar. Jag ser sämre/suddigare när det är ljust. Jag har gått till sjukgymnast och gjort övningar i cirka 2 veckor känner att nacken inte alls är spänd längre utan kan känna det lite ibland men yrseln och att jag ser suddigt och så när jag tex är i affärer är fortfarande kvar(men bättre än i början). Känns att de jobbigaste är mina ögon att jag inte klarar av att kolla i affärer eftersom känns som att jag överanstränger de hela tiden. Jäkligt jobbigt...

Mina symtom

*yrsel(lite berusad känsla ej ostadighet eller så)

*synrubbningar

*spänd nacke/axlar

*känsla av muskelryckningar(gick över)

*huvudvärk (gick över men kände lite för någon dag sen)

* ansträngda ögon lite röda ådror som jag inte haft innan

Ni får ursäkta om jag förklarar otydligt svårt att förklara denna känsla. Min fråga är om någon annan haft liknande problem och blivit av med dem eller om det finns någon som vet hur man blir av med dem eller vad det kan vara. Tack för svar :)

yrsel, spänd nacke, huvudvärk
  • Svar på tråden yrsel spänd nacke/axlar
  • Långbenopluto

Att akuten inte gjorde mer kan jag förstå. Man åker till akuten med akuta problem, inte såna som du beskriver.

Kontakta din VC för vidare undersökning och utredning.

• aa12345
    Fia 28 skrev 2016-02-10 10:17:52 följande:

Gå till en ögonläkare.

Japp har bokat tid
  • aa12345
    Snövits skrev 2016-02-10 06:34:52 följande:

Att akuten inte gjorde mer kan jag förstå. Man åker till akuten med akuta problem, inte såna som du beskriver.

Kontakta din VC för vidare undersökning och utredning.

Jo jag förstår det men blev bara besviken att jag inte fick nån direkt hjälp då men jag har varit på VC innan där de sa att det var spänningarna som var problemet men får gå dit igen. Måste tillägga att jag har massa "smuts" framför ögonen när jag rör på ögonen att de typ åker runt i ögonen vet inte hur jag ska beskriva riktigt....
  • aa12345
    Alexi skrev 2016-02-10 12:21:19 följande:

Gå till en kiropraktor, de är duktiga på kroppen.

Det har jag tänkt på att göra efter jag har varit hos en ögonläkare för att jag känner att min nacke har blivit mycket bättre men den här yrseln och synrubbningar o de sitter fortfarande kvar så ska besöka en ögonläkare för att kolla så det inte är nått fel på dem :)
  • Anonym (Ida)

Hur gick det? Jag har det likadant!

Svar på tråden yrsel spänd nacke/axlar