• Josefinnilssonn

Chromecast-streama

Hej jag är en ny användare av chromecast som är till för att streama från mobil/datorn till TV:n.

Jag får det att funka via datorn men inte min iPhone, på mobilen funkar endast Spotify och youtube. Jag vill kunna kolla på serier/filmer på exempelvis dreamfilm men vet inte hur jag gör för det kommer inte upp någon "symbol" där man trycker om man vill streama när man är inne på internet (chrome).

Någon kunnig där ute som vet hur man går tillväga? Har ni någon speciell app eller installation? :)

• Svar på tråden Chromecast-streama
  • Carambolan

Alla mobilappar har tyvärr inte stöd för chromecast. Jag brukar starta från datorn när det är nåt man inte kan streama från mobilen, för där kan man ju casta hela webbläsaren.

• flygrl

Att du inte skaffade Apple TV i stället om du nu har iPhone. Så kör jag och tycker det e klockrent. Jag <3 iPhone <3 Apple TV ;)

Finns det ingen funktion i Chromecast där du kan spegla skärmen? Jag använder den funktionen i iPhone/Apple TV ibland och då speglas de du har på skärmen oavsett det e nån film, dina privata bilder eller mail appen.

• Anonym (Tjorven)

Om jag chromecastar filmer från mobilen till TV:n hänger inte ljudet med. Kollar jag på Netflix funkar det utmärkt dock. Vad beror det på?

• Josefinnilssonn
    LillaJag06 skrev 2016-02-09 12:50:12 följande:

Jag har en iPhone och det funkar jättebra. Din mobil kanske inte stödjer appen?

Vad använder du dig av för någon app? Och hur gör du när du ska kolla på filmer osv på "vanliga" internet?
Svar på tråden Chromecast-streama