Mannens sexlust
Två år har vi kört med oskyddat och ännu inte i närheten av att bli gravida. Vi har pratat massor och bestämt oss nu för att påbörja IVF. Varit totalt överens.
Problemet som kommit nu är att mannen i mitt liv har mycket på jobbet så sexlusten är i stort sett död. Han har inte ens läst infon på hemsidan. När jag pratar med honom så säger han att han självklart är med på planerna men att hans lust inte är något han kan slå av och på.
Jag har köpt lite mysiga oljor, krämer, sexspel, nya underkläder. Gör mig extra fin och försöker verkligen inte pressa på utan att vi ska se det som lite roligt bara. Men inget sex eller smek alls.
Så där sitter jag och känner mig ful och oattraktiv. Han tar inte i mig. Vad har hänt och vad gör jag? Är så många gånger jag får läsa om kvinnor som tappat lusten men inget om män som tappat sin.
Månad efter månad går och de som vet att vi vill ha barn frågar mer och mer ingående om varför det inte fungerar. Har ingen jag känner att jag kan prata med. Känns så misslyckat att säga att min man inte vill/orkar ha sex med mig.