Fel att flytta till annan ort då sambon har barn här?
Jag flyttade till den staden jag bor i nu för 10 år sedan. Efter två år träffade jag min sambo som har två barn. Vi har nu även två gemensamma barn och ju äldre våra barn blir ser jag hur dom saknar sin mormor och morfar som bor 30 mil ifrån där vi bor.
Jag längtar "hem". Vill flytta upp några år men så kommer problemet, sambons äldre barn. Ena barnet har det skurit sig med mellan mig och barnet så hen bor enbart hos sin mamma medans andra barnet är hos oss varannan vecka.
Hjälper inte så jag är svartsjuk på sambons ex, känns som hon njuter av att hon var sambons första tjej, tog hans oskuld, fick dom första barnen med honom och att han ville gifta sig med henne (nej han vill inte gifta sig med mig). Hon ser mycket mycket bättre ut än mig trots att hon är äldre, hon är smart, får folk att lyssna på henne hon har helt enkelt pondus, medans jag jobbar "på golvet" och är just nu sjukskriven.
Sambon lyssnar mer på henne och hon kör över honom för hon vet att jag blir förbannad. Hon frågar aldrig sambon om saker som rör barnen utan skickar ett sms där det står vad hon bestämt med barnen och hur mycket han ska betala och han är så dum att han gör det. Varför vet jag inte. Vi har inte råd med alla dumheter. Så allt det gör ännu mer att jag vill flytta så jag slipper allt tjafs och bråk om henne och vi kan leva ett normalt familjeliv.