• Anonym (Ska jag eller inte?)

Ska jag låta hans son sen tidigare kalla mig för hans mamma?

Jag sitter här och funderar över om jag ska låta min mans son sen tidigare kalla mig för sin mamma?

Hans son sen tidigare bor här varannan vecka efter beslut från Tingsrätten.

• Svar på tråden Ska jag låta hans son sen tidigare kalla mig för hans mamma?
  • Anonym (?)

Har han själv frågat dig om han får det?

• Anonym (Penny Lane)

Vill han kalla dig mamma? Spontant tycker jag inte det, på sin höjd är du hans bonusmamma! Säg i så fall typ " du har ju faktiskt redan en superbra mamma, men jag kan vara din vän eller bonusmamma"

Hur känner du själv inför att bli kallad mamma?

• smulpaj01

Varför undrar du det? Har sonen frågat dig om han får det eller är det något Du vill av någon anledning?

• Anonym (Man)

Håller med föregående talare-jag skulle hjälpa riktiga mamman så gott det går. Inte roligt för henne.

Anonym (?) skrev 2016-02-04 12:30:05 följande:

Har han själv frågat dig om han får det?

Han kom för en dag sen hem med en teckning som som han gav mig.

På den stod det "till min bästa mamma"

Jag visste inte riktigt hur jag skulle bemöta det.

På så vis uppstod frågan.
  • Anonym (asa)
    Anonym (Ska jag eller inte?) skrev 2016-02-04 12:37:49 följande:

Det är en kärleksförklaring från hans sida. Vilket är vackert. Låt honom älska dig och älska honom tillbaka. Men du är inte hans mamma för det. Och behöver inte vara det heller. Kärleken har nämligen inga gränser och man väljer inte alltid vem man älskar.

Avvisa inte hans kärlek men förklara att han redan har en mamma men att du gärna är hans bonusmamma/namn-mamma/extra-mamma/what ever.
  • Anonym (?)
    Anonym (Ska jag eller inte?) skrev 2016-02-04 12:37:49 följande:

Alltså, du ÄR ju inte hans mamma. Du är på sin höjd styvmamma/bonusmamma. Jag hade nog inte låtit mitt bonusbarn kalla mig mamma. Jag är ju inte hennes mamma. Hon har en mamma.
  • Anonym (?)
    Anonym (asa) skrev 2016-02-04 12:45:35 följande:

Det är en kärleksförklaring från hans sida. Vilket är vackert. Låt honom älska dig och älska honom tillbaka. Men du är inte hans mamma för det. Och behöver inte vara det heller. Kärleken har nämligen inga gränser och man väljer inte alltid vem man älskar.

Avvisa inte hans kärlek men förklara att han redan har en mamma men att du gärna är hans bonusmamma/namn-mamma/extra-mamma/what ever.

This!
    Anonym (asa) skrev 2016-02-04 12:45:35 följande:

Tack för ditt fina svar!
Svar på tråden Ska jag låta hans son sen tidigare kalla mig för hans mamma?