Vi har en britax go next och det är den bästa vagn jag kan tänka mig! Smidig att ta sig fram med både på asfalt och i terräng. Eftersom man kan låsa de främre svängbara hjulen, har vi aldrig behövt de extra terränghjulen. Vi har kört den både på sandstrand och i snö utan större problem. Är det väldigt mycket snö eller lös sand har vi dock behövt dra den baklänges ibland, vilket man antagligen inte behöver med terränghjulen på.
Väldigt lättkörd vagn, det går att köra med en hand också utan problem, vilket kan vara bra, man drar ju runt på en del grejer som småbarnsförälder :) Det finns väldigt bra med utrymme i varukorgen under, framför allt när man har liggdelen på. Med sittdelen blir det lite mindre men jag får ändå ner en full matkasse och två blöjpaket under vagnen.
Jag tycker den är smidig i affärer också, även om den ibland känns lite bred om baken. Men de svängbara hjulen underlättar när man ska manövrera runt bland barnkläderna...
Den är lätt att fälla ihop, och med sittdelen på behöver man inte ens ta isär den. (Till skillnad från när man använder liggdelen, den måste naturligtvis lyftas av för att kunna fälla ihop...) Dock kanske den tar mycket plats i bilen, men vi har en V70 så det har funkat bra för oss.
Liggdelen känns mysig och ombonad, sonen sov väldigt bra där. Det finns inget uppfällbart ryggstöd i liggdelen, när lillen började vilja se sig omkring, men vi löste det ned en kudde istället :) Vi bytte till sittdelen när han var 6,5 månader, och det funkade jättebra. Sittdelen kändes trygg och ombonad även om han var så liten. Nu är han snart 11 månader och älskar att gå på promenad i vagnen. :)
Sorry för långt inlägg, men jag kunde inte bärga mig, eftersom jag är så nöjd med vagnen ;)
Hoppas jag hjälpte dig lite iaf :)