Pimpinellan skrev 2016-02-08 19:55:37 följande:
Ts kan inte få barn ens via IVF med egna ägg och hennes mans spermier, annars skulle hon inte efterfrågat ED. Hur i all sin dar tror du då att en fertilitetsmonitor skulle hjälp? Får man mirakulöst bra äggkvalitet av den eller fler spermier kanske? Ibland kanske man måste tänka lite längre och faktiskt läsa vad ts inlägg handlar om. En fertilitetsmonitor kan möjligen hjälpa de som har noll koll på sin äl eller inte orkar ha samlag så ofta, men man måste ju i grunden vara fertil om det ska gå ö.h.t. De som är infertila och redan har prickat sin äl i många år blir inte hjälpta av den alls.
Måste bara tillägga detta (antagligen helt onödigt eftersom du verkar vara väldigt allmänbildad, förmodligen en läkare eller barnmorska?! Vi kanske tom har jobbat ihop?! I vilket fall ser jag verkligen upp till dig som kan så mycket!!)
Jag och min man har gått igenom den resan, i 8 år. Ingenting fungerade, vi blev rekommenderade denna monitor och vips så fanns en väldigt efterlängtad bulle i ugnen!!
Försök ist uppmuntra och peppa de/oss som har eller haft problem med att få våra efterlängtade barn. Mirakel händer. Och det gjorde det för oss, och jag hoppas med hela mitt hjärta att ts paret får vara med om samma mirakel!
Stort lycka till er!