• sitra

kylskåp

Efter att ha ställt in rester i kylskåpet stängde jag kylskåpsdörren och fick nedre dörrkanten mot magen samtidigt som jag snabbt stängde. Blev ett rött märke på magen och gjorde ont, som exempel när man river hårt i huden :( kände snabbt mot  magen (över naveln) och lillen rörde på sig. Men är så orolig att jag skadat honom/henne :( någon annan som varit med om liknande? Finns risken att jag skadat bebisen?? (är i v 35) fånig fråga kanske men som förstagångsgravid är allt så nytt och läskigt Rynkar på näsan

• Svar på tråden kylskåp
  • mammamattefru

Nejdå. Bebisar i magen är mycket tåliga. :)

Den ligger i en "krockkudde" så att säga :) så du behöver inte oroa dig, krävs MYCKET för att skada bebis. Förr hoppade kvinnor från ladgårdstak för att få missfall, inte ens det gick vägen många gånger. :)

• Misscaswell

Lugna puckar! Jag lärde mig liksom aldrig hur stor jag var som preggo utan dunkade till magen med sovrumsdörr, badrumsdörr eller kylskåpsdörr säkert en gång om dagen mot slutet. Och huden blir ju som extra känslig när den är så spänd! Bebisen i fråga är nu drygt 4 månader och mår prima :)

Svar på tråden kylskåp