• trollebarn

Slempropp?

Jag har aldrig fött normalt blivit ingång satt och aldrig sett slempropp mm . I måndag- onsdags förra veckan låg jag inne på sjukhuset var då i v 32 och hade samandragningar högt crp och fick kortison sprutor , bricanyl mm för att stoppa samandragningar . O de lyckades. Inatt sovit till o från pga smärtor och skulle resa mig upp o gå på toa och fann en felaktigt lång sliskig tjock sak i trosan så jag tog upp den med papper. O nu har jag ont i ländrygg och magen . Kan detta vara en bit av slemmisen? Jag jag inga flytningar annars.

• Svar på tråden Slempropp?
  • Pippilula

Med mitt första barn lossnade slemproppen (med andra barnet märkte jag inte när den lossnade) och den såg ut som du beskriver. Så visst kan det varit den som lossnat.

Från att slemproppen lossnade för mig så tog det nästan 2 veckor innan förlossningen startade.

• trollebarn

Ok????Då märker jag inom det närmsta om det blir en liten baby eller med lite otur kanske slemmisen bildas om på nytt.

• Pippilula
    trollebarn skrev 2016-02-02 01:01:49 följande:

Ok????Då märker jag inom det närmsta om det blir en liten baby eller med lite otur kanske slemmisen bildas om på nytt.

Ja :) Fast om slemmigare återbildas gör väl inte så mkt, den är ju inte ett precist tecken på en förlossning i antågande :) Den skyddat ju mot bakterier och annat så på sina vis är den ju bra att ha :)
Svar på tråden Slempropp?