• idaaa93

Jag har letrozol, men inte tagit sen maj. Kan jag börja utan att behöva gå t bm?

Hej! Jag började letrozol behandling i maj 2015. Men har ej tagit nå mer eftwr den gången. Vi bestämde oss för o vänta ett tag till med barn. Men nu har vi bestämt att vi ska försöka ändå. Så nu när jag äntligen fått min mens så prata vi om att jag skulle börja med letronazolen, men min fråga är. Kan jag ta de utan att behöva gå till bm? Eller är de riskfyllt på nå sett? Nån som vet eller kanske själv gjort de utan att gått till bm. Hoppas på svar!

• Svar på tråden Jag har letrozol, men inte tagit sen maj. Kan jag börja utan att behöva gå t bm?
  • Pimpinellan

Du har ju fått det utskrivet och vet du hur du ska ta det är det väl bara prova. Lycka till!

• idaaa93
    Pimpinellan skrev 2016-01-30 19:03:55 följande:

Du har ju fått det utskrivet och vet du hur du ska ta det är det väl bara prova. Lycka till!

Ja jo de är väl sant. Men sist jag tog så va jag tvungen o gå tillbaka för o göra vul. För o se om nåt ägg släppt och så de inte släppt flera ägg.
  • chbw

Min läkare säger att en måste göra vul först så inga rester finns kvar i äggstockar/livmoder onatt allt blött ut som det ska. Sen letrozol dag 3-7 om allt der bra ut o vul nån gång mellan dag 9-12 för onse hur det står till med äggblåsorna så det är en, max två som vuxit o inte fler.

• idaaa93
    chbw skrev 2016-01-31 01:45:09 följande:

Min läkare säger att en måste göra vul först så inga rester finns kvar i äggstockar/livmoder onatt allt blött ut som det ska. Sen letrozol dag 3-7 om allt der bra ut o vul nån gång mellan dag 9-12 för onse hur det står till med äggblåsorna så det är en, max två som vuxit o inte fler.

Okej! Ja jag behövde inte göra vul innan, men efter för o se som sagt att äggblåsorna vuxit som de ska. Men de är bara de att den kvinnikliniken jag går på är de inte bara o ringa när som helst. Man kan bara ringa på morgonen o då får man bara prata med receptionisten. Så man får boka tid för o bara prata med sin bm vilket jag tycker är krångligt. För skulle ju bara behöva prat med henne i telefon o säga att jag vill börja med en kur
  • chbw
    idaaa93 skrev 2016-01-31 08:38:08 följande:
    Okej! Ja jag behövde inte göra vul innan, men efter för o se som sagt att äggblåsorna vuxit som de ska. Men de är bara de att den kvinnikliniken jag går på är de inte bara o ringa när som helst. Man kan bara ringa på morgonen o då får man bara prata med receptionisten. Så man får boka tid för o bara prata med sin bm vilket jag tycker är krångligt. För skulle ju bara behöva prat med henne i telefon o säga att jag vill börja med en kur
    Jag går på fertilitetsmottagning. Ringer första mensdagen och får prata med sköterska, o hon bokar in vul senast dag 3, så jag kunnat börja med letrozol eller gonal-f (som jag använder nu) på dag 3. 

tyckte själv det var onödigt med vul innan jag började, men de sa att finns rester kvar i äggstockar/livmoder kan det vara mindre bra, vet inte om det ökar risk för överstimulering? frågade inte riktigt, men kollar hellre en gång för mycket så inget dåligt händer med mina stackars äggstockar =) 
Svar på tråden Jag har letrozol, men inte tagit sen maj. Kan jag börja utan att behöva gå t bm?