När bara den ena föräldern styr umgänget
Dubblett då den andra hamnade i fel tråd.
Jag har ett problem som jag vill ha era tankar kring. Placerar tråden i styvföräldrar då jag tänker att ni har erfarenhet av umgängen och scheman.
Mitt barns pappa har varit tydlig med att han inte tänker ta något som helst ansvar när det inte är hans helger (vi har vh). Galet tycker jag, förälder är man ju alltid men jag har varit tvungen att gilla läget, skaffa barnvakt om jag ska på jobbresor eller jobba över.
Men däremot får mitt barn för mig träffa sin pappa precis när barnet och pappan vill. Nu slår det tillbaka på mig genom att pappan, bakom ryggen på mig, bestämmer aktiviteter även på mina helger. Och eftersom barnet ofta vill så vill jag inte sätta käppar i hjulet. Men splittrar mina helger med barnet rätt bra då han tex kan hämta barnet vid ett på lördagen och komma med barnet vid fyra samma dag.
Vill inte bli en sån där bitchig biomamma som hindrar barnet från att träffa sin pappa. Samtidigt har jag ju också ett liv och vill kunna planera saker. Dessutom känner jag mig utnyttjad då jag aldrig kan ha fördel av flexibiliteten så att säga eftersom den bara gäller honom. Den gäller inte heller barnet då han nästan alltid nekar om barnet tar initiativ till att träffas.